fbpx

בטקס בפקולטה לרפואה בצפת ציינו 56 תלמידי "פרחי רפואה" את סיום העונה

השבוע התקיים בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן, טקס סיום שנה של תכנית  "פרחי רפואה" במעמד ראש עיריית צפת, אילן שוחט, ראש מועצת חצור, שמעון סויסה.

עוד נכחו בטקס החגיגי, סיגל כהן טולדנו- המדריכה הארצית "קדם עתידים" מהאגף למחוננים ולמצטיינים במשרד החינוך,מנהלת "גליליום", דר' יפעת לינדר,פרופ' יעקב בורנשטיין, מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז רפואי לגליל ומשנה לדיקן הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן, מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות החינוך,רכזי התכנית בבתי הספר באזור,סגל הפקולטה לרפואה, הורים ותלמידי התוכנית.

פרופ' יעקב בורנשטיין, בירך את הנוכחים ופרס בפניהם את החשיבות שהפקולטה מייחסת להיותה חלק מהקהילה: "הקמת הפקולטה לרפואה בצפת היא לדעתי אחד מפלאי ארץ ישראל. הקשר של הפקולטה לקהילה מתבטא במספר פרויקטים שבהם הסטודנטים שלנו יוצאים לקהילה ומסייעים ככל האפשר לקידום הבריאות בה. תכנית "פרחי רפואה" היא אחת מתוכניות הדגל במסגרת זו. זוהיתכנית תלת- שנתית ללימודי מדע ורפואה ,המיועדת לתלמידי תיכון מצטיינים, הרואים את עצמם כרופאים או מדענים בעתיד. אני מקווה שהשנים שאתם לומדים וחוויםאתנו כאן, מדליקות בכם את התשוקה ללמוד אצלנו רפואה ולהפוך לרופאים.

ראש עריית צפת, אילן שוחט, שיבח בטקס את החיבור בין הפקולטה לקהילה המקומית, בתהליך חינוך הילדים, אשר נחשפים לאקדמיה, למדע ולרפואה מגיל צעיר: "תכנית פרחי רפואה בפקולטה לרפואה,תוציא את דור הרופאים והמדענים הבאים של מדינת ישראל. תודה לפקולטה על פרויקטים בקהילה: "בית חולים לדובים", "מח"ר", "אתגר", בית-ספר וגן עירוני שמסונפים אקדמית לפקולטה ועוד. החיבור לקהילה הוא מאוד חשוב".

בשנה"ל תשע"ח השתתפו בתכנית 56 תלמידים ותלמידות – שנה א'-37 תלמידים, שנה ב'- 19 – מ 7 ישובים שונים: חורפיש,צפת, פקיעין, בית-ג'אן, קריית שמונה, סאסא וחצור.

 פרופ' יעקב בורנשטיין, הרצה על הנושא  "פרחי הרפואה- ושבועת הרופא העברי". בהרצאה חשף בפני התלמידים את עשרת העקרונות המהווים את הקוד המוסרי של הרופאים בישראל, והסביר את משמעותם למקצוע הרפואה העשרה והעמקה של הידע המדעי, תוך שימת דגש על טיפוח הסקרנות ופיתוח מיומנויות חקר.ת כמיועדת לתלמידים בהצטיינות יתרה. 

דילוג לתוכן