fbpx

ביזיון: מי חיבל במצבות בחלקת ילדי מעלות בבית העלמין בצפת? – תלונה הוגשה למשטרה

"למה, למה לעשות את זה למי זה מפריע", כך בקול שבור כשהוא ממרר בבכי, זעק, דני כהן אב שכול המשמש כיו"ר ועד ההורים של ילדי מעלות. כהן נחרד לגלות כי אלמונים חיבלו בשמונה מצבות מתוך ה-22 בחלקת ילדי מעלות בבית העלמין בצפת.

צילומים: מאיר ינקו.

כהן בן ה-84, אביה של רינה כהן שהייתה רק בת 17 במותה ונרצחה באסון באחד מפיגועי הטרור המכוננים ביותר בהיסטוריה ובתולדותיה של ישראל, התקשה להאמין. " בתחילת השבוע הבת שלי כרמלה מנהריה הייתה בבית העלמין באזכרה היא התקשרה אליי נסערת ודיווחה לי שחיבלו במצבות על כך שניפצו והשחיתו את מתקני נרות הנשמה שבגב המצבות". כהן ירד למקום, אבל בגלל היותו כהן התקשה לראות מקרוב את הנזקים – אבל זה היה מספיק להביא אותו למרר בבכי. כל מתקני הנרות של המצבות בשורה הראשונה בחלקה הקרובה לכניסה ניזוקו במתכוון.לדבריו של, דני כהן, הוא לא נתקל בתופעה כזו של ונדליזם בחלקת ילדי מעלות. תלונה הוגשה למשטרת צפת והודעה על כך נמסרה לעיריית צפת.

לפני מספר חודשים התקיים במקום אזכרה לציון השנה ה-47 לאסון. רינה כהן קבורה ביחד עם עוד 21 חבריה לבית הספר התיכון הדתי בצפת בעת שהיו בטיול במעלות במסגרת הגדנ"ע. במאי 1974 חוותה ישראל את אחד מפיגועי הטרור המכוננים בתולדותיה, בו נרצחו 26 אזרחים וחייל. רינה, בת דני ורחל, נולדה בה' בניסן תשי"ז (06.04.1957) בצפת. למדה בבית הספר היסודי האר"י בצפת והמשיכה לתיכון הדתי. בעת האירוע הייתה תלמידת כיתה ט'. רינה, אחת מבין חמשת ילדי משפחת כהן. המצבות שניזוקו הם: רינה כהן,יפה כהן, שושנה כהן, שרה בן שמעון, מלכה עמרוסי. אילנה תורג'מן, שרה סופר, יוכבד דיעי.

השאר תגובה

דילוג לתוכן