fbpx

בית ספר חדשני ראשון מסוגו בישראל ללמידה פדגוגית מוטת עתיד יוקם במטולה

"עיר הנדיב , מודל פדגוגי לבית ספר חדשני ללמידה מוטת עתיד , ראשון מסוגו בישראל ובעולם כולו יוקם במטולה", כך בישרה, מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון.

ד'ר אורנה שמחון: "מדובר בקומפלקס חינוכי שכינויו מינהרת הרוח".

עוד הוסיפה, שמחון: "האישור והאור הירוק להנעת היוזמה ניתנו בימים אלה ע'י אגף מו'פ, ניסויים ויזמות במשרד הראשי בשיתוף מינהל הפיתוח. מדובר ברעיון יחודי ,יצירתי , מעורר השראה ופורץ דרך שיוצא לפועל הודות לקבוצת אנשים מסורים וחדורי מטרה שהפיתוח והחדשנות הם נר לרגליהם ובראשם,דוד אזולאי, ראש המועצה ומירון טל, מניע הרעיון, ששיכנעו אותי בחשיבותו, ביתרונותיו ובתועלת הלימודית והפדגוגית הטמונה בו. כך, מדובר בקומפלקס חינוכי שכינויו 'מינהרת הרוח' הנשען על למידה אישית מבוססת מטלות ופרויקטים , למידה רב תחומית ורב גילאית עם גמישות פדגוגית בניהולה של מרסל לב".

"בית הספר 'עיר הנדיב' יקיף , בשלב הראשון , 6 כיתות לימוד עם כ 100 תלמידים , בעלות של כ 6 מיליון ש'ח , שגדולה ההיתכנות לחנוכתו ביום 1 בספטמבר 2019", מציין דובר המחוז , דויד גורלי .

בית הספר שבקידום תכנונו מסייע פרג' פראג' , רפרנט מינהל הפיתוח לצפון יבנה כ'עיר' ללא כיתות אם , עם מרחבי לימוד פתוחים בעלי דמיון מרחבי וארגוני למוסדות ועסקים ( בית כנסת , מרפאה , מכולת , בנק , איזור תעשייה וכד' ). המעברים הפתוחים יאפשרו לתלמיד לראות את הסובב אותו ויחד עם החצר ייצרו מרחבי פליאה לימודיים , אתגריים וחווייתיים כולל גג ביה'ס שיהווה מרחב לימוד נוסף ( 'חצר על הגג' ) .

מרסל לב , מנהלת בית הספר : "כבר בשנת תשע"ט אנו פותחים שני פיילוטים : סופר הנדיב שבו יהיו מוצרים אמיתים , אותם יחקרו התלמידים וכן ילמדו מתמטיקה . לדוגמה : מכל מוצר אפשר ללמוד ולחקור , "קופסת שימורים" ניתן ללמוד על ארץ היצור , על הרכיבים , מבנה גיאומטרי של קופסת השימורים וכו'…פיילוט נוסף , משרד התיירות – בו נצא ונחקור את ארצות העולם , התלמידים יבנו טיולים ברחבי הגלובוס תוך חקר אמיתי .חשוב לי גם לציין כי בביה"ס 20 אנשי צוות, צוות וותיק לצד צוות צעיר , צוות דינמי , חדור מוטיבציה שכל כולו מסור לתהליך של שינוי מהותי".

מלכה אליאס ולילך סיסו, מפקחות הוסיפו שהפדגוגיה שתוביל את הלמידה בביה'ס החדשני נשענת על מספר עקרונות מנחים כמו : פרסונליות , שיתופיות , אי-פורמליות , תיכלול , גלוקאליות ותמורתיות כשהרציונל הוא: פיתוח ותרומה לתהליכי למידה והוראה על יסוד למידה מבוססת פרוייקטים. 

דילוג לתוכן