fbpx

במושבים זועמים על ביטול מכסות הביצים ונערכים למאבק – עמית סופר: "מדובר באסון כלכלי – נילחם בכל האמצעים שיש לנו"

שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר החקלאות, עודד פורר, מקדמים תוכנית להפחתת מכסים רוחבית על פירות, ירקות וביצים, במטרה לפתוח את השוק לייבוא – לטענתם התחרות עשויה להביא להפחתת המחירים. . אך החקלאים בישראל סבורים שהם הראשונים לשלם את המחיר הכלכלי.

ארכיון.

לפי החקלאים, פתיחת השוק לייבוא ללא מכס תפגע בחקלאות בישראל – ראשי המועצות האזוריות כבר הכריזו על שביתת אזהרה ביום ראשון הקרוב במחאה על התוכנית.ביום שלישי האחרון קיימו שר האוצר ושר החקלאות מסיבת עיתונאים בה הודיעו על התוכניות שהכניסו לחוק ההסדרים. השרים הציגו מצגת עם גרפים צבעוניים וכיבסו מילים על הפחתת יוקר המחיה באמצעות פתיחת היבוא כאשר בהמשך הנאום נחשפה בפשטות התוכנית לחיסול החקלאות:מדובר בפועל בשתי רפורמות עיקריות: הסרת הפיקוח והתכנון מענף ההטלה ( הביצים) , תוך ביטול מכסות יבוא ופתיחה לתחרות וייבוא ביצים ללא תשלום מס.

במושבי מרום הגליל שהם ספקי הביצים העיקרים למשק הבית הישראלים לא מתכוונים לשתוק. עמית סופר ראש מועצת מרום הגליל הצביע יחד עם 54 ראשי המועצות האזוריות בישראל על פתיחת צעדי מחאה וכינס ישיבת חירום עם ההנהגות החקלאיות, יחד החליטו על זימון ישיבת מליאה שלא מן המניין לקבלת החלטות על השבתה מוחלטת של כל השירותים במרום הגליל. סופר התייחס: " צריך להבין מדובר באסון כלכלי, בקטסטרופה שתמיט חרפת רעב על מאות משפחות חקלאים, מרום הגליל תקרוס! אנחנו נעשה הכל כדי למנוע את גזרת השמד הזאת".

ארכיון.

סופר מסביר: " זורקים חול בעיני הציבור מדברים על יוקר המחייה ומכוונים את הארטילריה הכבדה על החקלאי הפשוט, מחסלים אותנו זו המשמעות של שני הסעיפים האלו, אנשים שהשקיעו את מיטב כספם, את דמם וזעתם כדי לפרנס את משפחתם וכדי לדאוג לביטחון הכלכלי והתזונתי של אזרחי ישראל נמכרים היום בחיסכון של 2 שקל לחודש לכל משפחה, זה אסון כלכלי ואנחנו נילחם בכל האמצעים שיש לנו, צריך להבין, לחקלאים אין יותר מה להפסיד כבר גזרו עליהם גזר דין מוות".

מוטי שמקה מנהל מחלקת החקלאות במועצה התייחס: " התוכנית המרושעת שמביאים לחוק ההסדרים לא תעבור! נילחם בה יחד כל החקלאים כאיש אחד כי מדובר על מאבק מדם ליבנו. חשוב להבין אין כאן שום חסכון והפחתת יוקר המחייה אלא רק מכירת חיסול של אלפי משפחות ששומרות על גבולות ישראל ומתפרנסות בדם יזע ובכבוד! ושעכשיו רוצים להפוך אותן לנתמכות רווחה. האמת היא שיוקר המחייה הוא אינו תוצאה של רווח ישיר לחקלאים אלא נמצא בפערי התיווך וברשתות המזון שגוזרות את הקופון.  יחד נצא למאבק קיומי ונבטיח לתושבי ישראל תוצרת חקלאית וביטחון תזונתי בשגרה ובחירום"

שמעון ביטון, יו"ר וועדת מכסות במועצה לענף הלול: " כבר שנים שנערי האוצר מנסים לחסל את החקלאים בישראל, עכשיו הם מצאו שותפים שהכריזו הלכה למעשה על חיסול מוחלט של ענף ההטלה. כאיש אחד נילחם עד טיפת הדם האחרונה. חייבים לומר לציבור את האמת , הוזלת יוקר המחייה טמונה ברשתות השיווק שגוזרות את הרווח, החקלאי שעובד קשה לא גוזר את הרווח אבל סימנו אותנו כמטרות. אנחנו בעד הוזלת יוקר המחייה, בתוך עמנו אנחנו יושבים, אבל למכור אותנו ולקבור אותנו בשביל לכאורה שמשפחה תחסוך 840 ₪ בשנה, זה שקר בזוי!"

אלקבץ: "מלחמת קיום"

מוטי אלקבץ , מזכיר ארגון מגדלי העופות: " זוהי מלחמת קיום, מלחמה על הזכות להמשיך להתפרנס בכבוד, לביטול מכסי ייבוא משמעות אחת: ביטול התיכנון בענף ההטלה, חיסול המשק המשפחתי וכלל המגדלים! ציבור הצרכנים לא יהנה ממהלך זה, המרוויחים הגדולים יהיו רשתות השיווק והיבואנים. בפועל מדובר בחיסול ההתיישבות בגבול הלבנון ופגיעה בחוסן הכלכלי של אלפי משפחות". ראש המועצה עמית סופר שוחח עם עמיתיו ראשי המועצות סביב ורתם את כלל ההנהגות היישוביות והחקלאיות במרום הגליל לישיבת חירום. במוצאי שבת תתכנס מליאת המועצה לדיון חירום שלא מן המניין בו יעלו להצבעה צעדי המחאה המתוכננים שיכללו השבתה מוחלטת של כל האזור. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן