fbpx

במירון נערך תרגיל המדמה אירע רב נפגעים – מעל 8000 שוטרים יאבטחו את ההילולה במטרה שהכל יעבור בשלום

משטרת ישראל תציב -8000 שוטרים בהילולה במירון במטרה למנוע אסון גם השנה.המשטרה הבהירה מבהירה כי השנה רק בעלי כרטיס יוכלו להשתתף בהילולה, ורק ל-4 שעות.

צילום: דוברות מד"א.

"שלושה ימים לפני הילולת מירון, אנו במאמץ מבצעי בין אירגוני יחד עם רשויות החירום וההצלה לוקחים חלק בהכנות לאירוע כדי לאפשר לכלל הציבור להגיע להילולה", אמר ממ״ז צפון ניצב שמעון לביא. "השנה מי שמתכלל את האירוע זה המשרד לשירותי דת. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם הפרוייקטור. לקראת הילולת הרשב"י במירון קיימו כוחות מגן דוד אדום, משטרת ישראל וכיבוי אש תרגיל המדמה אירוע רב נפגעים בשטח ההר. במסגרת ההערכות תורגל בין היתר תרחיש שריפה שגרם לדוחק ולנפגעים רבים. בתרגיל שנוהל ממשאית החפ"ק הלאומית של מד"א שהוצבה בשטח ההילולה השתתפו פראמדיקים וחובשים של מד"א, בהם רבים שפעלו באסון בשנה שעברה. בתרגיל הופעלו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי מד"א ורכבי הצלה נוספים ובוצעה חבירה למסוק צבאי שפינה 3 פצועים.

מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא

"צוותי מד"א, אשר נמצאים בהר בכוחות גדולים תרגלו טיפול רפואי לפצועים המדומים" הסביר פראמדיק בכיר במד"א עמרי הוכמן "במסגרת התרגיל ששילב מספר תרחישים, בהם נפגעים מאירוע דוחק השתמשנו בכלים ייחודים שפיתחנו במגן דוד אדום ובהם האוטובוס לטיפול נמרץ וטרקטורונים בעלי התקן מיוחד לחילוץ פצועים. האמבולנסים של מד"א פינו נפגעים מדומים למנחת מסוקים סמוך ותרגלו חבירה למסוק". במהלך ההילולה במירון שתתקיים מיום רביעי בערב ועד יום שישי בצהרים, מרחבי מד"א בצפון יפעלו בכוננות גבוהה ויתוגברו בצוותים רבים. מאות החובשים והפראמדיקים של מד"א בשיתוף עם עשרות ארגוני הצלה הפועלים תחת מד"א לאורך כל השנה יאבטחו רפואית את מאות אלפי החוגגים.

צילום: דוברות מד"א.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "כבכל שנה וכחלק מההערכות, רגעים ספורים לפני ההילולה צוותי מד"א, משטרת ישראל והגורמים הנוספים מקיימים תרגיל אירוע רב נפגעים על מנת להיות ערוכים על הצד הטוב ביותר. לצערנו, בשנה שעברה התרגול הפך למציאות קשה מאוד בה הצוותים הרבים נאלצו לפעול באחד מהאסונות הגדולים ביותר שידעה מדינת ישראל. מאות החובשים והפראמדיקים של מד"א ישהו בהר עד ליום שישי בצהרים. אני קורא לציבור לשמור על הנחיות משטרת ישראל והסדרנים, להימנע מדוחק וצפיפות. כולי תקווה כי השנה מאות אלפי החוגגים יחזרו לביתם בשלום ובבטחה."

השאר תגובה

דילוג לתוכן