fbpx

בסאסא חוזרים/ות ללימודים רב מגדריים

בתיכון ברנקו וייס ע"ש אנה פרנק בקיבוץ סאסא נתלה השבוע שלט שיקבל את התלמידות והתלמידים שישובו ללימודים בבית הספר בקרוב.

השלט כתוב באותיות רב מגדריות, אותיות שעוצבו על ידי מיכל שומר שמסבירה: עברית רב־מגדרית היא מערכת של אותיות שמאפשרת כתיבה וקריאה רב־מגדריות. היא מנכיחה את הנשים בשיח ומייצרת מרחב חדש לזהויות מגדריות א־בינאריות.

מדין ויקסלבאום, מנהלת בית הספר מספרת מדוע בחרו להשתמש באותיות אלה: "בבית הספר שלנו יש הקפדה על שיח רב־מגדרי. הטקסטים המופנים לתלמידות והתלמידים כתובים ברובם בלשון זכר ונקבה וכן הדיבור מופנה לכל המינים. המסר לתלמידות והתלמידים הוא שהמגדר אינו חסם מבחינתנו. אחד הדברים שמשמחים אותנו הוא המספר הזהה של תלמידות ותלמידים שלומדות ולומדים פיזיקה, מתמטיקה 5 יחידות וכן תאטרון ומגמות אומנותיות. היה זה אך טבעי שעם החזרה למפגשי החוץ בבית הספר נתלה שלט שיקבל את פני התלמידים והתלמידות באותיות רב־מגדריות,"

 אילה שלזינגר, תלמידת י"ב בבית הספר אנה פרנק בסאסא. " לאחרונה תלו בבית הספר שלט המברך את התלמידים והתלמידות בכניסתם/ן למתחם בית הספר בכתיב "חוצה מגדרים". לאורך כל שנותי בבית הספר תמיד הייתה התייחסות וכבוד לכלל המגדרים, חלק מהמורים/ות בסגל בית הספר אף סיגלו לעצמם/ן כתב המתייחס לשני המגדרים, בית הספר מציע ברצועה החברתית המועברת לכיתות י"א י"ב קורס על מגדריות ולכן השלט לא חריג כלל! לדעתי השלט לא צריך להיות חריג בשום מקום וההתיחסות למגדר בכתב צריכה להיות מכבדת ושוויונית".

השאר תגובה

דילוג לתוכן