fbpx

בפלג הגליל מוכנים לתרחישים של מלחמה או רעידת אדמה – ממליצים לתושבים להצטייד ב-12 ליטר מים לנפש

תאגיד המים פלג הגליל הספק של שרותי מים וביוב של- 13 ישובים בגליל עליון וגליל תחתון, נערך לאחרונה לתרחישי אימה הכוללים, רעידת אדמה ותרחיש מלחמתי.

צילום: יורם אבן צור דוברות פלג הגליל

בפלג הגליל משקיעים אמצעים ומאמצים רבים, בהובלת, צביקה בינדר ראש ענף ביטחון מים של התאגיד ולאחרונה אך נערכה ביקורת בנושא של מנהל מרחב צפון ביטחון מים, חירום וסייבר ברשות המים מאלכ הזימה. הצוות הנלווה אליו בדק את המוכנות וההיערכות של התאגיד לתת מענה לכלל הרשויות המקומיות שבאחריות, במגוון תרחישים ובהתאם לנורמות השירות שקבעה רשות המים. במהלך הביקורת נבדקו כלל הנהלים ותוכנית החירום, בוצעה ביקורת מדגמית לכשירות האמצעים, ומיגון מתקני מים שלמכון טיהור שפכים צפת. כחלקמהביקורת נערך תרגיל שבחן את יכולת התאגיד להתמודד עם אירועי מים שונים במקביל בגזרות שונות. בהמשך תבוצע ביקורת מקצועית שתבחן היערכות התאגיד להתמודדות עם איומי הסייבר השונים המתקיימים.

מנהל ביטחון מים וחירום תאגיד המים פלג הגליל, צביקה בינדר : "קיים רצף של פעולות מאספקה סדירה ועד למצב שבו מספקים רק 4 ליטר לנפש ליום. בין מצב שגרה למצב חירום, המטרה היא למזער את שיבוש אספקת המים למינימום כך התושב לא יפגע ממצב". מנהל מרחב צפון ביטחון מים, חירום וסייבר ברשות המים במרחב צפון מאלכ הזימה ,שיבח את תפקוד התאגיד על מוכנותו ולנוכח ניסיון התאגיד באירועי משברי מים. הזימה הוסיף, " יש צורך להגביר את המודעות ברשויות המקומיות למשברי מים אפשריים. שכן ניהול המשברים נעשה מול האוכלוסיות מהרשות המקומית"

מנכ"ל תאגיד המים , פלג הגליל, רו"ח אדי שוסב: " אנחנו מחויבים להיות ערוכים ומוכנים בכל עת לכל תרחיש משבר מים. בידי התאגיד האמצעים הדרושים, ונהלי העבודה אשר דורשים מעורבות פעילה של הרשויות המקומיות. תרגול עיתוי וביקורות של הרשויות המוסמכות מתקבלות בברכה והתרגולות מתבצעות בכל הרמות על מנת להבטיח בכל עת שבמקרה של משבר מיםתפקיד הרשויות בהן התאגיד יקבלו שירותים קיומיים. בהקשר זה נדגיש כי האזור בו ממוקמים רוב הישובים בהם התאגיד מספק שירותים רגיש הן מבחינת רעידות אדמה והן איומים בטחוניים והקירבה לגבול. לכן אנו מבקשים מהתושבים לשמור בכל בית אב כמות מים מינימלית לחרום בהיקף של 12 ליטר מים לנפש. כמות מים זו מתאימה לכמות המינימלית הנדרש לאדם במשך 3 ימים".

השאר תגובה

דילוג לתוכן