fbpx

בצפת הוקם מרכז עבודה שיקומי מהמתקדמים בארץ בעלות 2 מיליון שקל

לאחר שנים של שירות חלקי לבעלי המוגבלות השכלית וההתפתחותית, החליט ראש עיריית צפת שוקי אוחנה על ביצוע שינו מהותי ומשמעותי בנושא. התהליך החל לפני כמעט שנה אז נפגש אוחנה עם גורמי מקצוע מובילים בתחום ובהמשך דרך החיבור לעמותת כוכב, במטרה להרחיב ולהעצים את הפעילות במרכז העבודה השיקומי בצפת, שיהפוך למרכז תעסוקתי מתקדם וחדשני למטופלים שאובחנו עם מוגבלויות שכלית התפתחותית ברמות תפקוד שונות, קל עד בינוני, לרווחת תושבי צפת והסביבה הקרובה.

ראש עיריית צפת רתם כאמור את עמותת כוכב  במטרה לאפשר מתן מענה לאוכלוסייה נרחבת הנדרשת לכך וסיכם על השקעה נרחבת של 2 מיליון שקלים וזאת במטרה להפוך את המקום לטוב ביותר באזור הצפון ולאפשר מענה ל כ-70 חניכים עם תכניות חדשות ומתקדמות לשיפור חייהם של החניכים. עמותת כוכב  הינה מספקת שירותים מתקדמים, איכותיים וחדשניים, בהתאמה אישית, לאנשים עם מוגבלויות ולהנגיש את המקום גם לנכים.

במסגרת השיפוץ הנרחב הוקמו מרחבים שונים של תעסוקה עבור החניכים לרבות בית מלאכה- נגריה, בה יוצרים המטופלים רהיטים המוצעים למכירה, גינה לפעילות, גלריה, 5 תאי שירותים נגישים, חדר אוכל, חדר פיזיותרפיה וכו'. בנוסף, לאחר השלמת פעילות זו, בימים אלו מתבצעות עבודות להשלמת הפרויקט עם פיתוח של המתחם החיצוני עם בית קפה/מסעדה בה יגישו המטופלים מאכלים ומשקאות לציבור הרחב במחירים אטרקטיביים דבר שייצור גם קשר עם הקהילה בצפת. במקום פועל צוות מורחב, הכולל מנהלת, 2 מדריכות, אחראית הזנה ועובדת ניקיון והמסגרת כוללת פעילויות תעסוקתיות המכשירה את המטופלים לחיים עצמאיים, סדנאות יצירה תכניות פרה רפואיים לחניכים עם הפרעות מורכבות ביותר.

כעת לאחר החידושים הרבים, עיריית צפת באמצעות אגף הרווחה קולטים בחזרה חניכים הנמצאים במסגרות מחוץ לעיר ומטופלים ששייכים לתחום הנכות, וזאת לאור הרחבת הפעילויות והשירותים במקום. השבוע קיים ראש העיר יחד עם צוותי העירייה סיור במקום, במהלכו התרגש והתפעל מהשינוי העצום והחדשנות שמציע המבנה החדש.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "זה באמת מרגש לראות את השינוי הזה עבור כל האנשים הזקוקים לכך, הבטחנו להעניק את הטוב ביותר ואנחנו יחד עם עמותת כוכב מקיימים את זה. כעיר הגדולה והמרכזית בגליל החלטתי לאפשר ככל שניתן לבני ובנות העיר לקבל את השירותים הטובים ביותר והמקצועיים ביותר כאן בצפת ושלא יאלצו להמשיך לנדוד בין ערים אחרות. אני מודה לעמותת כוכב על שיתוף הפעולה והסיוע".

שרלי שריקי מנהל הרווחה בעיריית צפת: "מדובר בפרויקט חשוב ומרגש, סוף סוף לאחר שנים רבות בצפת יש מענה אמיתי לאוכלוסייה חשובה ומשמעותית בעיר. אני מודה לראש העיר שהפך את החלום הזה למציאות ממשית, לעמותת כוכב שלקחה על עצמה לנהל את המקום, למשרד הרווחה ולאגף הרווחה בעיריית צפת על התמיכה והפעילות הענפה. מהיום גם בשירותי המע"ש צפת ניצבת בטופ".

השאר תגובה

דילוג לתוכן