fbpx

בצפת מרוצים: ועדת הפנים של הכנסת ממליצה לסייע נקודית לעיר במאות מיליוני שקלים

לאחר פעילות מאומצת של ראש עיריית צפת שוקי אוחנה מול חברי וועדת הפנים של הכנסת בהובלת חבר הכנסת אופיר כץ וחבר הכנסת יצחק זאב פינדרוס המליצה היום (שלישי) וועדת הפנים של הכנסת על קידום סיוע נקודתי- הצעת מחליטים העשויה להקצות מאות מיליוני שקלים לעיר צפת.

במהלך הדיון הציג ראש עיריית צפת שוקי אוחנה את התהליכים המתרחשים בעיר והתעוררות העיר צפת אך יחד עם זאת הציג את הקשיים שהביא נגיף הקורונה וכן הצרכים על מנת להאיץ את התהליכים ולהצעיד את העיר לעתיד ורוד יותר. לדבריו: ״העיר צפת נמצאת בתנופה, על מנת להאיץ את התהליך ולקדם את העיר נדרש ריכוז מאמץ ומשאבים בדמות סיוע נקודתי- הצעת מחליטים לחיזוק העיר צפת בכלל ההיבטים- תיירות, חינוך, תרבות, ספורט, תשתיות, רווחה, תעסוקה ועוד״.ראוי לציין כי מהלך מסוג זה משמעותי העברת תקציבי ענק, חסרי תקדים, של מאות מיליוני שקלים לפיתוח וקידום העיר צפת.

אוחנה זכה לשבחים מיו״ר הוועדה חברת הכנסת מיקי חיימוביץ על הנמרצות והעשייה, במהלך הדיון ציין חבר הכנסת אופיר כץ הבהיר כי ממשלת ישראל נדרשת לתת תמיכה אמיתית ומשמעותית לעיר צפת על מנת שהעיר תצעד קדימה, וקרא לחברי הוועדה לתמוך בהצעת מחליטים למען העיר צפת.

יו״ר וועדת הפנים חברת הכנסת מיקי חיימוביץ סיכמה את הדיון ואמרה: הקריאה שלנו מכאן מוועדת הפנים של הכנסת היא לאמץ תכנית נקודתית- הצעת מחליטים שתסייע לעיר צפת יחד עם ראש העיר וחברי הכנסת שנראים מסורים למהלך״. רגע לאחר הדיון אמר ראש העיר שוקי אוחנה: ״אני מודה לחברי הכנסת שקידמו את קיום הדיון והביעו תמיכה נחרצת בעיר צפת וליו״ר הוועדה על ההחלטה החשובה לחיזוק העיר צפת. נמשיך לפעול למימוש המלצת הוועדה ולגייס לעיר צפת את המשאבים המשמעותיים״.

חבר הכנסת אופיר כץ סיכם: ״העיר צפת חשובה וקרובה לליבי, אני שמח שהצלחתי להעלות את אתגריה לסדר היום של הכנסת ולקדם את הסיוע לעיר, זו היא חובתנו לחזק אותה ולדאוג לתושבים. בשיתוף עם חברי, ראש העיר שוקי אוחנה, אמשיך ואפעל למענה ואשמש פה לתושביה בכנסת ישראל״.

השאר תגובה

דילוג לתוכן