fbpx

בצפת נערכים לתיירות קורונה: השתטחות על קברי צדיקים וסיורים בעיר העתיקה דרך אפליקציה

ברשויות רבות חושבים כיצד לסייע לעסקים ביימי הקורונה הלא פשוטים, ערי התיירות הם אלו שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהקורונה נוכח עצירת הטיסות לישראל וכן סגירת הצימרים ובתי המלון, בין ערים אלו גם העיר העתיקה בצפת. בשל כך מקדמים בימים אלו ראש העיר שוקי אוחנה יחד עם חבר מועצת העיר יוחאי עזרא ובשיתוף חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התיירות יותם קארו תכנית שתחזיר את התיירים לצפת, כרגע מהסמארטפון בהמשך גם פיזית.

על פי התוכנית שנמצאת כבר בשלבי ביצוע, בימים אלו חמישה צוותים מקצועיים פועלים במקביל להקמת פלטפורמה שתאפשר להשתטח על קברי הצדיקים בבית העלמין העתיק של צפת מכל מקום בעולם, לבקר במקווה הארי, לצעוד בסמטאות הקסומות, להתרשם מבתי הכנסת ההיסטוריים וחשוב מכל- גם לקנות בגלריות ובעסקים בצפת עם משלוחים עד הבית- העיר העתיקה בצפת זמינה בנייד!. בעיריית צפת מבינים כי על מנת לחשוף את הממשק החדש ולייצר פעילות לגלריות יש צורך לאפשר לגולשים להיחשף לאתרים ההיסטוריים המשמעותיים בעיר,  ויאפשרו לגולשים מכל העולם ללא עלות לבקר דרך המחשב/ הנייד באתרים ההיסטוריים האטרקטיביים.

צילום: טלי בן אברהם.

בימים אלו מתבצעות עבודות להפקת סיור וירטואלי שיקיף את כל העיר העתיקה בצפת, הסיור ילווה בכתוביות בעברית ואנגלית שיעניקו את כל המידע אודות המבנים ההיסטוריים והמקומות השונים בצפת. כמו כן, בשדרת הגלריות לדוגמה, בכל הגעה לדלת של גלריה, יפתח מיידע עם הסבר מה ניתן למצוא בגלריה זו וכן קישור לאתר הגלריה/ סיור וירטואלי בתוך הגלריה עצמה.

בנוסף על כך, מקימים בעיריית צפת גם קניון דיגיטלי לכלל העסקים בצפת, רחוב ירושלים גם כן יהפוך לציר וירטואלי חווייתית למשתמש. כמו כן, בעירייה רכשו מאות שעות ייעוץ ממעוף במטרה לסייע לעסקים בימים לא פשוטים אלו. "אנחנו עובדים סביב השעון, כל יום שווה לא מעט כסף לעסקים בצפת והמטרה להשלים את הפרויקט כמה שיותר מהר על מנת לאפשר לעסקים התאוששות מהירה. אנחנו הרשות הראשונה בישראל שדחתה עם תחילת התפשטות הנגיף את תשלומי הארנונה, הובלנו מאבק לביטול התשלומים למשך שלושה חודשים ופועלים כל העת לסייע לעסקים. ההקלות של הימים האחרונים לא יחזירו את עם ישראל בהמוניו לרחובות ובטח שלא את התיירים בהעדר טיסות. עסקי הגלריות מבוססים על תיירות כך שהמוצר החדש ייתן מענה משמעותי גם בימים אלו וגם לאחר הקורונה עם כלים מתקדמים שיעצימו את חווית המטייל" הוסיף אוחנה.

על פי הנתונים, את העיר צפת פוקדים מידי שנה 1.2 מיליון תיירים, בשנה האחרונה הושקו גם מספר פסטיבלים שמשכו מבקרים רבים לעיר המתחדשת וכעת מנסים באמצעות הכלים הדיגיטליים לשמר את הקיים. מי ששותף להובלת המהלך הוא חבר מועצת העיר יוחאי עזרא שסיפר: "כעת התיירים יקבלו את החוויה מהבית, יוכלו להתרשם לחוות ולקנות, אני בטוח שזה ייתן להם טעם של עוד ואחרי שהכל יסתיים הם גם יגיעו פיזית לצפת. יחד עם ראש העיר אני רואה חשיבות רבה בסיוע וחיזוק העסקים ואנו עושים ככל שניתן לסייע".

בנוסף לסיוע נרחב זה, ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ביקש מהמחלקה המשפטית לבחון הגדלה של ההטבה הניתנת לעסקים בהצעות מחיר לרשות המקומית. כיום עסק מקומי נהנה מהטבה של 5% על פני עסקים מחוץ לעיר וכעת בוחנים משפטית בעיריית צפת הגדלה של הטבה זו.

השאר תגובה

דילוג לתוכן