fbpx

בקיבוץ הגושרים נערך טקס הנחת אבן פינה בית-לחיים של עמותת קו לחיים

טקס הנחת אבן פינה לבית חם בקיבוץ הגושרים לבוגרי העמותה התקיים השבוע בהרחבה בגושרים בהשתתפות: ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, בני בן מובחר ראש המועצה מבח"ר ויו"ר האסיפה הכללית של עמותת קו לחיים, יו"ר העמותה אברהם אלפסי, הרב צפניה דרורי, פרופ' מולי להב, תמר רייזנר משרד הרווחה ממונה מחוזית מינהל מוגבלויות, ויויאן עזרן מנהלת אגף בכיר בקהילה במשרד הרווחה, עו"ד שני זמיר.

צילומים : יועץ תקשורת עמותת קו לחיים יורם אבן צור.

עמותת קו – לחיים פועלת בישראל מזה כ – 33 שנים. העמותה עוסקת ב – 3 תחומים עיקרים: שיפור איכות – חייהם של ילדים בוגרים המתמודדים עם נכויות קשות. הצלת חיים – העמותה מגייסת משאבים למימון ניתוחים מצילי חיים וטיפולים מיוחדים מחוץ לגבולות ישראל. העמותה הקימה לפני 6 שנים בית מרקחת וירטואלי היחידי בעולם שמספק כיום תרופות מצילות חיים שאינן בסל הבריאות בהיקף של כ 50 מיליון ש"ח . את כל מפעלות העמותה היא מבצעת תוך כדי בחינה מתמדת שנוצר שינוי בתפיסת העולם של החברה כלפיי הנכים והחולים. בית לחיים בקיבוץ הגושרים במסגרת הפעילות לשיפור חייהם של הנכיםהם מקיימים פעילות בהיקף של כ – 15 מיליון ₪ בשנה.

הפעילות כוללת שבתות אירוח בקהילות ישראל טיולים ברחבי הארץ קייטנות חגיגות בר/בת מצווה נופשונים טיולים בחו"ל הפעלת מועדוניות ועוד…. הילדים הנכים משתתפים בפעילות החל מגיל – 6 ועד בכלל בשילוב מרגש עם בני נוער איכותיים שמלווים אותם לאורך כל השנה ובכל הפעילויות. ההחלטה להקים בית – חם לבוגרי העמותה התקבלה לפני 10 שנים – כחלק מהרחבת מטרות העמותה והתפיסה שאין להפסיק הקשר עם הנכים הבוגרים ויש לבחון מכלול צורכיהם במעגל החיים. העמותה רכשה 5.2 דונם אדמת טאבו בהרחבה של קיבוץ הגושרים. במקום יוקמו 2 בתים בגודל של 440 מ"ר כל אחד . הבתים מיועדים לכ – 16 נכים שישולבו בחיי האזור בלימודים בתל – חי ותעסוקה במבואות החרמון.

העמותה מקווה לשלב לחיים למגורים משותפים סטודנטים לסיעוד/ לרפואה מהאזור שייקחו חלק בחיים של הנכים. מנכ"לית קו לחיים, רינה עידן ,"אנקדוטה מרגשת: אחד הנושאים שהכי מטריד את העמותה בבואה לבנות בתים לילדי ה הנכים זה התגובות של הסביבה והדיירים באזור. בבואנו לבחון סוגיה רגישה זו התרגשנו מהתגובות החמות והאוהדות של אזרחי הקיבוץ, המתיישבים החדשים בהרחבה, שמחכים לנו שנגיע".

השאר תגובה

דילוג לתוכן