fbpx

בראש פינה מתנגדים למעבר הרכבת במושבה – חוששים כי זה יגרום לרעד בבתים

מועצת ראש פינה פרסמה בדף הפייסבוק של המועצה את התנגדותה בנושא תוואי הרכבת מתוך הבנה שהוא מתוכנן בתחום אזור מגורים ומתחת לבתי תושבים בשכונה הדרומית.

במועצה מדגישים כי מהות ההתנגדות של המועצה החשש כי מעבר הרכבות יגרום לרעד תחת בתי התושבים כמו גם השפעות ביצוע המנהור. עוד מוסיפים במועצה כי בנוסף ישנן השלכות נוספות שנוגעות לשטחים ודרכים חקלאיות שיש לתת את הדעת לגביהם. המועצה המקומית הגישה התנגדות רעיונית לתוואי המוצע על ידי הרכבת, עוד בשלב הראשוני (לפי סעיפים 77-78 ).לפני מספר ימים התקיימה פגישה בנוכחות תושבים, ראש המועצה, מהנדסת המועצה והיועמ"ש, בה הובהר לתושבים שהרשות על נציגיה עומדת בדעה אחת עם התושבים ותמצה את כל יכולותיה המשפטיות והחוקיות כדי להתנגד לתוואי הרכבת המתוכנן.

המועצה מגבשת כעת צוות של אנשי מקצוע מומחים בנושאים שונים כגון: יועץ קרקע, מומחה רעידות אדמה ועוד, לגיבוש ההתנגדות בהמשך.היועץ המשפטי של המועצה הציע שירות יעוץ וליווי ראשוני לתושבים בהגשת התנגדותם.נבחרו נציגי תושבים שיעודכנו בכל הליך נוסף ויוזמנו לסיעור מוחות נוסף בהליך הגשת ההתנגדות של הרשות ושל התושבים. ב-16.5.22 יתקיים דיון לפני הפקדת התוכנית, במסגרת ההתנגדות שהגישו במועצה לפני כחודש.

קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה מקודם כיום באמצעות חברת נתיבי ישראל. הקו, באורך של 55 קילומטרים, כולל מנהרות באורך כולל של כ-20 קילומטרים. הקו יכלול 4 הקמת תחנות רכבת נוספות, באזור התעשיה כרמיאל, במרום הגליל, בחצור הגלילית ובקרית שמונה. תחנת מירון-מרום הגליל תהיה תחנה עילית ותקושר באמצעות שבילי אופניים ואמצעי תחבורה משלימים, שיאפשרו הגעה נוחה ומהירה ליישובי מרום הגליל והסביבה ולקבר הרשב"י שבמירון.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן