fbpx

ארגון חגיגת בריתה לעומת ארגון חגיגת בת מצווה – דמיון ושוני

זה ברור וידוע לכל שיש דמיון מאוד ברור בין בריתה לבת מצווה. קודם כל, שני האירועים הם חד פעמיים, הם נחגגים בעקבות אירוע שקרה והם לא נערכים באופן קבוע כל שנה כמו יום הולדת למשל. אך עדיין יש גם כמה דברים שהם דומים ועל זה המדריך הקרוב, על ארגון חגיגת בריתה לעומת ארגון חגיגת בת מצווה – דמיון ושוני. שווה לכם להמשיך לקרוא ולגלות בעצמכם מה ההבדלים.

איך הארגון של הבריתה ושל בת המצווה דומה אחד לשני?

גם במקרה של ארגון בריתה וגם במקרה של ארגון בת מצווה יש קווים מנחים מאוד ברורים ואלה הם- 

  1. התכנון של האירוע הכי קטן תמיד יתחיל בגיבוש של הרעיון הכללי. בשלב הזה אתם צריכים להחליט מה יהיה באירוע ומה יהיה האופי שלו.
  1. אתם צריכים להחליט באיזו שעה ובאיזה תאריך האירוע הולך להתקיים, איך הוא יתחיל, אם תהיה קבלת פנים, אולי יהיו ריקודים, ועוד. נוסף על כך, אתם צריכים להחליט את מי להזמין לאירוע ואילו ספקים אתם צריכים. 
  2. עוד דבר שחשוב להחליט עליו זה המיקום של האירוע. יש כל מיני אפשרויות של מקומות, כמו גן אירועים, מסעדה, חוף הים, אולם אירועים או כל מקום אחר שתרצו. 
  3. כמו כן, בשני האירועים אתם צריכים לבחור די ג'יי, צלם וחברת קייטרינג. הם כולם צריכים להיות  איכותיים ובעלי ניסיון. 

איזה שוני יש בין בריתה לבין בת מצווה?

קודם כל ולפני הכל, שני האירועים לא נחגגים באותו הגיל. כך שיש עניין מהותי באופי החגיגות ובאופי של האירוע. בזמן שבת המצווה היא אירוע שמיועד יותר לחברים של כלת השמחה והוא יותר רועש עם ריקודים, הבריתה היא אירוע יותר שקט, שהחגיגות בה נעשות בצורה יותר צנועה. המוזיקה שתהיה ברקע תהיה שקטה יותר ואין יותר מדי תוכניות אומנותיות להמשך הערב, כל אחד אדון לעצמו. בבת המצווה יכולות להיות כמה פעילויות במקביל, יכולים להראות סרטון של כלת השמחה, לשיר איזה, אך בבריתה הטקס יהיה יותר רגוע ובקצב איטי יותר.

האם קיים עוד שוני בין ארגון אירוע בת מצווה לבין הארגון של הבריתה?

על פי המקורות, הבריתה נקראת גם טקס של זבד הבת, מה שאומר שהטקס מציין את העובדה שהלידה של הבת היא בעצם מתנה שהמשפחה קיבלה. התוכן הזה נכנס לתוך הטקס בשביל שייראה יותר אותנטי. לעומת זאת, חגיגה של בת המצווה הוא דבר שעושים לא מפאת הדת או משהו קדוש. זה לא כמו בר מצווה שבו הילד נהפך לגבר לפי הדת, פה זה פשוט עניין סיבה לסיבה. בבת המצווה אין את הסמליות והטקסיות שיש בבריתה. המאמר נכתב בשיתוף עם bat-mitzvah.org.il


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן