fbpx

בשורה מהצפון:תדיראן הקימה מפעל חדשני ב-27 מיליון שקל – תייצר פרופילי אלומיניום למערכות סולאריות

קבוצת תדיראן מרחיבה את זרוע פעילות האנרגיה המתחדשת, ולשם כך הקימה מפעל אלומיניום חדשני שיתמקד בייצור פרופילי אלומיניום עבור קונסטרוקציה למערכות סולאריות, לצד ייצור פרופילי אלומיניום לשוק התעשייתי. מפעל האלומיניום מצטרף לפעילות הייצור הנוכחית של תדיראן, אשר כללה עד כה את מפעל הפיתוח והייצור למזגנים בעפולה שהוקם בשנת 1981 ואת פעילות תדיראן סולאר בתחום העיבוד של קונסטרוקציה למערכות סולאריות המתבצעות באתר החברה בקרית גת.

צילומים: יח"צ.

לראשונה מזה כ-30 שנים, מוקם מפעל אלומיניום חדש בישראל: תהליך העבודה במפעל החדש של תדיראן יהיה חדשני וסביבתי. קו הייצור עושה שימוש בגז טבעי זאת לצד הפעלת בקרים שיבצעו אופטימיזציה ויווסתו את אספקת האנרגיה למכונות בהתאם לשימוש, מערכת שמטרתה להביא לתהליכי ייצור "ירוקים" וחסכוניים יותר באנרגיה. כמו כן, כל תהליך הייצור הינו אוטומטי.

במפעל החדש השקיעה תדיראן כ-27 מיליון ש"ח, והוא משתרע על שטח כולל של אלפי מ"ר. להערכת החברה, המפעל יאפשר לחברה לצמצם את היקף ייבוא פרופילי האלומיניום לצורך פעילות האנרגיה המתחדשת. כושר הייצור המקסימלי של המפעל, שצפוי להתחיל את פעילותו בחציון השני של 2023, צפוי לעמוד על כ- 800 טון של פרופילי אלומיניום בחודש ויאפשר קיצור בזמני האספקה ללקוחות וגמישות לייצור פרופילים מותאמי מידה בהתאם לצרכים בישראל. בסמוך למפעל החדש, תדיראן הקימה נקודה צפונית של תדיראן סולאר, זרוע החברה המשווקת מערכות סולאריות, שהצטרפה לאתר החברה בקריית גת. הנקודה הצפונית החדשה מאפשרת לקבלנים מצפון הארץ איסוף קרוב קל ונוח יותר ותורמת לשיפור הזמינות והשירות ללקוחות החברה.

כחלק מחזונה של תדיראן לספק מעטפת כוללת ורחבה של פתרונות בתחום האנרגיה, מכריזה החברה על רכישת 70% ממניות חברת 'ערבה פתרונות חיפוי בע"מ', המתמחה בתכנון הנדסי וביצוע של חיפוי מבנים וקירות מסך  ולצד פעילות זו החלה בפיילוט בתחום החיפוי באמצעות פאנלים סולאריים משולבי מבנה (BIPV), תחום המצוי בראשיתו בישראל. הפיילוט טרם הושלם ולפיכך בשלב זה אין בידי החברה תוצאות מוכחות של הפיילוט האמור. פרופילי האלומיניום שייוצרו במפעל האלומיניום החדש של תדיראן מיועדים, בן היתר, לשימוש כקונסטרוקציה למערכות אנרגיה סולארית, כאשר תדיראן סולאר מהווה לקוח עוגן לפעילות, ובכוונת החברה לבחון ייצור פרופילי אלומיניום לצורך התקנת מערכות סולאריות משולבות מבנה (BIPV) וכן לצורך התקנת קירות מסך וחיפויי אלומיניום.

סך ההכנסות של ערבה לשנת 2022 הסתכמו לכ-14.5 מיליון ש"ח, הרווח הגולמי לשנת 2022 הסתכם לכ-3.5 מיליון ש"ח והרווח התפעולי לשנת 2022 הסתכם לכ- 1.0 מיליון ש"ח. חברת 'ערבה' הינה חברה פרטית בעלת ניסיון רב בתחום חיפוי מבנים – ברמת התכנון ההנדסי והביצוע של הפרויקטים אותם היא מובילה. בין לקוחותיה של החברה ניתן למצוא חברות בניה, קבלנים ועוד. כמו כן, בין הפרויקטים המרכזיים שהובילה החברה ניתן למנות את 'בית אינובייט' בצומת הדסים ובניין אינטל בקריית גת, כאשר בימים אלה מבצעת חיפוי מלא במתחם ביג החדש בגדרה.

שניר שרון משנה למנכ"ל תדיראן: "העסקה עם חברת ערבה עולה בקנה אחד עם מנועי הצמיחה שבבסיס התוכנית האסטרטגית של החברה לשנים הבאות. תדיראן תמנף את יכולותיה לאורך כל שרשרת הערך ותספק פתרון הוליסטי לניהול האנרגיה בצורה חכמה, על ידי שימוש במערכות לייצור חשמל מהשמש הכוללות פאנלים משולבי מבנה ו/או פאנלים סולאריים להצבה על גגות, מערכות אגירת אנרגיה, ועמדות טעינת רכבים חשמליים. כחברה ישראלית שורשית אנו תמיד מסתכלים קדימה, אנו נמשיך להיות שחקן מרכזי בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל הודות לחדשנות, הידע והמומחיות שלנו."

אבי גרינבלום, מנכ"ל תדיראן אלומיניום: "המפעל החדש של תדיראן אלומיניום הוא גאווה ישראלית כחול לבן,  אשר עומד בסטנדרטים גבוהים תוך הקפדה על התקנים המחמירים ביותר. כמו כן, המפעל מצויד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום. המפעל יאפשר גמישות בייצור פרופילי האלומיניום בהתאמה אישית וכך יוכל לתת מענה רחב ונגיש יותר עבור חברות קבוצת תדיראן ולקוחות נוספים בתעשייה".

חטיבת האנרגיה החדשה של תדיראן הוקמה לפני כ- 3 שנים ובשנת 2022 הכנסותיה היוו כ-53% מהכנסות הקבוצה. חטיבת האנרגיה החדשה של תדיראן מציעה פורטפוליו רחב של מוצרים ושירותים הכולל, בין היתר, מערכות אנרגיה סולארית, מערכות אגירת אנרגיה, מערכות אל-פסק וטעינת רכבים חשמליים.

המידע האמור לעיל בדבר הערכות החברה ביחס לכניסתה של החברה באמצעות ערבה לתחום ה-BIPV ויתרונותיו, ביחס לביצוע בפועל של פרויקטים של חיפוי מבנים באמצעות BIPV ו/או בחומרי חיפוי אחרים באמצעות ערבה וביחס למועד תחילת פעילות הייצור במפעל האלומיניום, היקף כושר הייצור והיתרונות הגלומים בהקמת המפעל כאמור וכן בדבר אספקה של פרופילי אלומיניום לערבה, הינו מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך, תשכ"ח-1968 (להלן: "החוק"), המבוסס, בין היתר, על הערכותיה הסבירות של הנהלת החברה המבוססות על המידע הקיים בחברה נכון למועד זה והן עשויות שלא להתממש או להתממש בחלקן או באופן שונה מהמתואר לעיל כתוצאה מגורמים אשר אינם בשליטת החברה ובכלל זה, בין היתר, שינויים בסביבה העסקית של ערבה, אופן התפתחות תחום ה- BIPVבישראל בכלל ובערבה בפרט ובכלל זה, בין היתר, היקפי הביקוש בתחום זה, יעילות ה-BIPV, הוראות רגולטוריות שעשויות להתפתח בהמשך וכן גורמי הסיכון אליהם חשופה החברה כמפורט בדוח התקופתי של החברה וכיו"ב.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן