fbpx

איך מגישים תביעה לתאונת עבודה בביטוח לאומי?

כאשר התרחשה תאונת עבודה, הנפגע יהיה זכאי לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי על הימים בהם לא עבד בעקבות התאונה. הפיצוי נקרא גם דמי פגיעה. את התביעה, אפשר להגיש באמצעות האתר של הביטוח הלאומי, בדואר רשום או בתיבת שירות הנמצאת בסניף הביטוח הלאומי בעיר בה מתגורר הנפגע. 

בכתבה הבאה, נסקור מספר נושאים חשובים שקשורים לתביעה בהם, טפסים רפואיים, תלושי שכר וטפסי העסקה, דוחות ביטוח ומשטרה, ריכוז המסמכים ושליחתם וסיוע בהגשת תביעה בביטוח הלאומי.

כמה מילים על טפסים רפואיים

ממש בדומה לתביעות אחרות שמוגשות לביטוח הלאומי, גם תביעת תאונת עבודה, כרוכה באיסוף והגשה של מסמכים רלוונטיים. במידה ואתם עובדים שכירים, עליכם לפנות למעסיק ולבקש ממנו טופס הנקרא "טופס הפניה לטיפול רפואי לעובד". לאחר שקיבלתם את הטופס, יש לגשת לרופא המשפחה שלכם. זה ימלא את האבחנה הרפואית של הפגיעה וגם ימלא פרטים על מצבכם הפיזי וכמו כן יציין את משך התקופה שהוא מאשר שאינכם כשירים לעבודה. אגב, אם בעקבות תאונת העבודה, התפנתם למיון, אז תצטרכו להציג את ההמלצות שקיבלתם מהרופאים במיון לרופא המשפחה שלכם ואז לקבל תעודה ראשונית לנפגע עבודה.
חשוב לזכור שהטפסים הרפואיים הם משמעותיים וחשובים במיוחד בהגשת התביעה. אם התביעה תוגש ללא הטפסים הרפואיים, הרי שהיא לא תטופל.

כמה מילים על תלושי שכר וטפסי העסקה

תסכימו איתנו שיש כל מיני סיבות להיעדרות של עובד ממקום העבודה. על כן, אם במהלך שלושת החודשים שקדמו לעבודה, נעדרתם מהעבודה, עליכם לצרף לתביעה לביטוח לאומי את האישורים הרלוונטיים על אותן היעדרויות. לדוגמה, יכול להיות שנעדרתם לימי מילואים, לימי מחלה וכו'. 
על כל מקרה, מומלץ להביא את האישורים המתאימים. כמו כן, עליכם גם לצרף תלושי שכר משלושת החודשים שקדמו לתאונה. 

כמה מילים על דוחות ביטוח ומשטרה

חלק גדול מתאונות העבודה הן תאונות דרכים במסגרת העבודה. בתאונות הללו, מלבד ביטוח לאומי וגורמי רפואה, מעורבים גם גורמים נוספים כמו חברות ביטוח ומשטרה. על כן, במידה ונפגעתם בתאונת עבודה שהיא תאונת דרכים, יש לצרף את דוח המשטרה מהאירוע וכמו כן את צילום תעודת הביטוח של הרכב וכמובן העתק של התביעה שהוגשה לחברת הביטוח.

ריכוז המסמכים ושליחתם

כאשר סיימתם לאסוף את כל המסמכים שהוזכרו לעיל, יש לצרף טופס תביעה. מדובר על טופס הצהרה שאתם ממלאים בעבור דמי פגיעה. בטופס יהיה עליכם לציין גם פרטים על התאונה וכמובן תצטרכו לחתום ידנית עליו. את כל המסמכים כולל טופס ההצהרה, יש לרכז יחד ולהעביר לביטוח הלאומי. 

סיוע בהגשת תביעה בביטוח הלאומי

במידה ונפגעתם בתאונת עבודה, הגישו תביעה על תאונת עבודה בביטוח הלאומי כמה שיותר מהר. אם אתם מתקשים בהגשת התביעה בעצמכם, תוכלו להיעזר בשירותיו של עורך דין דיני עבודה או בגופים המתמחים במימוש זכויות רפואיות. 

שיהיה בהצלחה!


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן