fbpx

החיות האהובות של פינת החי בצפת פונו בשל ליקויים בהחזקה – מבצע משותף למשרד החקלאות ורשות הטבע והגנים

במסגרת פעילות משותפת של משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים פונו היום מפינת החי העירונית של צפת מספר פרטים של חיות בר, מהסוג למור שהיו פופולארים אצל המבקרים בשל תנאי החזקה שלא הצליחו להבטיח את רווחתם כראוי.

צילומים: רשות הטבע והגנים.

פינוי החיות מפינת החי בוצע לאחר ביקורת מטעם רשות הטבע והגנים ומשרד החקלאות, הגופים הממלכתיים בישראל האמונים על יישום חוק הגנת חיית הבר וצער בעלי חיים,  וליקויים שנמצאו באופן הטיפול וההחזקה של החיות, שלא ניתן להם מענה ולא טופלו כיאות, דבר שעלול לפגוע ברווחת ובבריאות חיות הבר מהמין המדובר. זאת בשל העובדה כי מדובר בקיפופים אשר החזקתם מחייבת רמת ידע וטיפול גבוהים, לרבות מענה וטרינרי ייעודי.

בין הליקויים שנמצאו: ליקויים בטיפול ובפיקוח הווטרינרי בפינת החי, ליקויים בהכשרת צוות מטפל, לכלוך, חוסר סדר, בעיות תקינות של כלובי החיות, חוסר באמצעים הנדרשים להחזקת החיות באופן התואם את צרכיהן, ליקויים בתזונת החיות ואי הסדרת היתרי החזקה של החיות בפינת החי כנדרש. כמו כן נרשמו ליקויים בשילוט במקום שאינו תאם למתחמי החזקת החיות השונים, דבר הפוגע בהיבטי ההסברה והחינוך שאמורים להיות בליבה של פינת חי ציבורית. הקופאים שפונו מפינת החי יועברו למתקנים אחרים, בעלי היתרים, ידע ויכולת מתאימים אשר באפשרותם להחזיק ולטפל בחיות הבר, שהחזקתם מורכבת יותר, בתנאי החזקה טובים ומתאימים.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי "בריאות ורווחת חיות הבר ושאר בעלי החיים בפינת החי קודמת לכל. ככל שעיריית צפת תשפר את תנאי ההחזקה והטיפול בפינת החי באמצעות השקעה בתנאי ההחזקה של החיות בהתאם לנדרש, בחינוך והסברה במקום ובשיפור המקצועיות של צוות המטפלים, לטובת בעלי החיים ולהנאתם של התושבים בעיר, תוך הקפדה על הסדרת כלל התנאים הנדרשים לכך, ישקלו גופי הרגולציה האמונים על החזקת בעלי חיים בשבייה להתיר המשך החזקת חיות בר במקום בהתאם לחוק וההיתרים הנדרשים. בתוך כך ככל שהמקום יעמוד בכל התנאים, אף תיבחן הרחבת מספר ומגוון החיות במינים מתאימים. 
רשות הטבע והגנים ומשרד החקלאות מעודדים את פעילותן של פינות החי למען חינוך והסברה לשמירה על הטבע ובעלי חיים בפרט באופן ראוי התואם את צרכיהם. כל זאת חשוב להדגיש יש לעשות תחת היתרים כדין ובהתאם למדיניות המפורסמת לעניין".

בעיריית צפת הגיבו לכלי תקשורת שונים: "העירייה משקיעה בימים אלו מאות אלפי שקלים בשיפוץ ושדרוג פינת החי העירונית, במטרה להתאימה לתקנים העדכניים הנדרשים. במסגרת הליך זה, הוחלט להכניס למתחם פיקוח מקצועי בלתי תלוי ולשם כך נבחר האגף הווטרינרי של אשכול ערים גליל מזרחי. חשוב לציין ולהוסיף כי ברשות הטבע והגנים קיימת החלטה רוחבית להוציא קופים מפינות חי בארץ ולהעבירם לגני חיות גדולים".

השאר תגובה

דילוג לתוכן