fbpx

המאבק בקרונה: הממשלה הכריזה: החל ממחר גני ילדים ייסגרו – קניונים, מסעדות

הנחיות חדשות של ממשלת ישראל במאבק כנגד מגפת הקרונה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו הודיע על מספר צעדים החל מסגירת מקומות בילוי וכל הקניונים, השבתת גני הילדים ומעונות היום וצמצום עבודות לא חיוניות. "מי שלא חייב ללכת לעבודה שלא יילך", אמר נתניהו.

צילום: לע"מ

עוד אמר נתניהו שיש בכוונה להפעיל אמצעים טכנולגיים לאיתור חולים. הוא שוב קרא לציבור לשמור על הגיינה ולהמשיך להקפיד בשטיפת ידיים בסבון ולהמנע מללחוץ ידיים. כמו כן קרא נתניהו לשמור על מרחק של 2 מטר. תורים ארוכים נרשמו במהלך היום בסופמרקטים. רבים לא חיכו לצאת השבת ונסעו היום (שבת) לדאבח במעלות, פייסל בנהריה, מגזל בגוש חלב ולירכא זאת מחשש שיגמרו המלאים על המדפים לקראת הימים הבאים. נתניהו ציין כי אין צורך להתנפל על חנויות המזון והוסיף כי מפעלי המזון יעבדו כרגיל.

בהערכת המצב של המשטרה נקבע כי המשטרה תבצע אכיפה בבתי עסק שייפתחו ללא אישור. "יש צורך להגביר את ההסברה בנושא". עוד נקבע כי מעצרים לא דחופים יידחו. "היכן שניתן לדחות את האכיפה/מעצרים יש לדחות עד לאחר – המשבר, היכן שהכרחי בלבד יש לאכוף", נכתב. "מהיום בלילה כל המכוניות המשטרתיות עם לוחית אדומה ואור כחול מהבהב".

גם בצה"ל מעדכנים ומקשיחים את התנהלות הצבא: בהודעת דובר צה"ל אחר הצהריים (שבת) נמסר כי כלל המשרתים ייקראו מחר לחזור לבסיסיהם, וכי על הלוחמים ביחידות הקרביות להיערך לשהות ממושכת של כחודש מבלי לצאת לבתיהם. בהודעה נמסר: "בהתאם להערכת המצב המתמשכת, ובהתאמה להנחיות משרד הבריאות ולהמלצותיו, ממשיך צה"ל בפעולות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב משרתיו. כלל המשרתים יחזרו לבסיסיהם מחר. לא יתקיימו חזרות מוקדמות לבסיסים למעט חריגים שאושרו מראש."כמו כן, כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות יגיעו לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים. יש לעקוב אחר הודעות דובר צה"ל והעדכונים באתר צה"ל ולהימנע מפרסומים לא רשמיים".

השאר תגובה

דילוג לתוכן