fbpx

המסע מאתיופיה דרך סודאן לישראל – מכינת ימין אורד בחצור ציינה את יום הזיכרון השנתי לעולי העדה האתיופית

המכינה הקד"צ ימין אורד בחצור הגלילית ושלוחת הבנות שלה, "מכינה ישראלית", קיימו ביום שני טקס מרגש לרגל יום הזיכרון לעולי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, שחל השבוע בצמידות ליום ירושלים.

האירוע, שבו נכחו גם תושבים מחצור, בנות שירות לאומי וחניכי בני עקיבא, נפתח במעגלי שיח ולימוד שהעבירו חניכי המכינה בנושא ירושלים – מושא הכיסופים של יהודי אתיופיה לאורך הדורות. לאחר מכן התקיים טקס הזיכרון, שאותו כיבדה בנוכחותה "אשת עדות", טובה גביהו, שהיתה נערה בעת המסע מאתיופיה דרך סודאן לישראל, וריתקה את החניכות, החניכים וכל הקהל בסיפורה המרגש.

סגן ראש המכינה רועי קבסה: "החניכים הפיקו בעצמם את האירוע. מה שחשוב יותר מכל – תוך כדי ההכנות והטקס וכל ההתרגשות, הם הבינו שמדובר בסיפור של כולנו, לא רק של העדה האתיופית. יש פה סיפור גבורה של העם היהודי, וככה כולנו צריכים לתפוס אותו". מכינת ימין אורד ומכינה ישראלית מופעלות ע"י עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך" ומיועדות לבני נוער מפריפריה חברתית וגיאוגרפית. במהלך שנת ההכשרה עוברים החניכות והחניכים בשתי המכינות תכנית אינטנסיבית שמשלבת בין תכנים עיוניים שונים, שמכוונים להעצמה אישית ולחיזוק הזיקה למשפחה, לקהילה ולמדינה, לבין הכרת הארץ לאורכה ולרוחבה דרך הרגליים – בהרבה טיולים ומסעות. המטרה היא לשפר משמעותית את נקודת הזינוק של כל אחת ואחד מהם לקראת השירות הצבאי והחיים בכלל.

השאר תגובה

דילוג לתוכן