fbpx

הסתיים תרגיל ענק של חטיבת השריון בגבול הצפון

 לאחר מספר ימים ו-97 שעות ללא שינה, אימוני ירי בלייזר, מארבים, התקלות ונטרול מוקשים, הגיע לסיומו תרגיל גדודי ענק של לוחמי גדוד "רומח" בחטיבה השריון חטיבה 7.
e051afac-f631-459d-ab32-c3557d8c5ffb
התרגיל שהחל בחורפיש והמשיך לגבול הצפון עד לרמת הגולן לא היה שגרתי והדי הפיצוצים נשמעו היטב בגולן ובגליל.
הלוחמים תירגלו באופן המציאותי ביותר היתקלויות באויב, עם טנקים ובלעדיהם. מהלכים אלו התאפשרו הודות למערכת לייזר חדשנית המותקנת בטנק, ולמערכת "מעיל רוח" – פיתוח ישראלי המותקן בטנק המרכבה סימן 4, ומגן עליו מירי טילים נגד טנקים ע"י זיהוי מוקדם שלהם ויירוט מכוון.
גדוד 75, בפיקודו של סא"ל טל דוד, הוא הגדוד הראשון בחטיבה שהצטייד בטנק המרכבה סימן 4 – הטנק המתקדם ביותר בעולם כיום. הטנק משרת את הגדוד כבר שנה בנאמנות רבה, ותפס חלק נכבד מהתרגיל, שביצועו נקבע כבר בתחילת שנת 2015.
f7cbb28f-51c4-4fc4-9928-b45d6c06a81c
בין היתר, הלוחמים תירגלו גם השתלטות על כפרים וניטרולם ממוקשים ומאויבים, תוך שיתוף פעולה הדוק עם כוחות ההנדסה הקרבית של החטיבה ועם כוחות רגליים מיחידות אחרות תוך שימוש בכלי נפץ רבים.
 
ברמת הגולן חצו הלוחמים עם כלל הרכבים והטנקים נחל עמוק בשטח – מהלך שבו בא לידי ביטוי הצורך בשיתוף פעולה בין הכוחות השונים, על מנת לאפשר מעבר בטוח של הנהר.
 
לאחר תקופת אימונים שהחלה עכשיו ותסתיים עוד כשלושה חודשים ברמת הגולן, יחזרו לוחמי החטיבה לתעסוקה מבצעית בגבולות השונים בארץ וידעו להיות מוכנים לכל תרחיש אליו יתבקשו.
 
צילומים: דובר צה"ל. 

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן