fbpx

הרשות לפיתוח הגליל, בשיתוף אמ"י מקדמים לראשונה תוכנית "יוצרים מוסיקה בגליל"

מוסיקאים יוצרים, תושבי הגליל,ישתתפו בסדנא מקצועית שתתקיים ביום רביעי (13.03.19) בכפר בלום. הסדנא תכלול הרצאות של טובי המרצים בתחום המוסיקה:  צדי צרפתי יעביר כתת אמן, המפיק רוני וויס, תושב הגליל המנהל המוסיקלי של התוכנית, בכירים מאקו"ם ירצו על זכויות יוצרים, בינהם יניב גריידי – מנהל בית היוצר של אקו"ם, אביב לוסקי מחברת digistage ירצה על עולמות דיגיטל לאמנים יוצרים ורן לוי, נגן ומעבד, תושב הגליל, ירצה על עיבוד והלחנה בגליל ועוד.

הרשות לפיתוח הגליל, יחד עם השותפה לתכנית ארגון אמ"י, יצאו בתחילת השנהבתכנית "יוצרים מוסיקה גלילית", אליו מויינו עשרות מתושבי הגליל. בפרויקט, מוסיקאים יוצרים, יקבלו הזדמנות לחשיפה בימתית ותקשורתית וליווי מקצועי לפיתוח הקריירה. מטרת התכנית הינה לאתר ולעודד יוצרים חדשים מתחום המוסיקה בגליל, ולתת ביטוי לרוח החשיבה והיצירה שלהם.

הפרויקט נערך בשיתוף עם איגוד אמני ישראל (אמ"י), אשר פיתחו את הרעיון לפרויקט ויזמו אותו, מתוך מטרה לייצר פלטפורמות נוספות לקידום מוסיקאים יוצרים בגליל. ההיענות לפרויקט הייתה גדולה ובשלב הראשוני, היתה בחינה מקצועית של החומרים המוסיקליים של היוצרים והתקיימו ראיונות אישיים עם עשרות המוסיקאים. בהמשך יתקיים מפגש קבוצתי גדול יותר שבו יועברו כיתות אמן עם צדי צרפתי ועוד אנשי מקצוע בכירים מהתחום מהגליל. בהמשך ייבחרו כארבעה מוסיקאים אשר בליוויו של המעבד רוני וויס, ייכנסו לאולפן ויקליטו שיר, במימון הרשות לפיתוח הגליל.

הגליל מהווה כר פורה ליצירתיות תרבותית על כל גווניה לתושביו ומעודד מגוון פרויקטים בתחומים אלו. מעצם כך, הסדנא נועדה להעצים את אותם המוסיקאים ולתת להם ידע שימושי בתחום וגם ליצור חיבורים בין האמנים היוצרים שישתתפו בה, על מנת ליצור ולייצר במהלך הסדנא פלטפורמות להמשך פעילות. כל יוצר שלוקח חלק בתכנית יקבל מקרן אמ"י חברות של שנה במתנה כולל ייעוץ משפטי וליווי מקצועי.גילה יעקבי גורביץ, ראש תחום תרבות ותיירות ברשות לפיתוח הגליל: "אנו רואים חשיבות רבה בקידום וחיזוק היצירה והיוצרים המקומיים המתגוררים בגליל. משתתפים בתוכנית מוסיקאים יוצרים מוכשרים מאוכלוסיות מגוונות, מכל רחבי הגליל שמצייגים מגוון רחב ומרתק של סגנונות מוסיקליים.


דילוג לתוכן