fbpx

כל מה שרציתם לדעת על שיטת FIT של רונית שרון

אם אתם מתמודדים עם קשיים שונים בחיים שלכם, בין אם מדובר על קשיים אישיים ובין אם מדובר על קשיים זוגיים ואתם מחפשים טיפול יעיל שיסייע לכם באמת, כדאי שתכירו שת שיטת FIT של רונית שרון. מדובר על שיטה אינטגרטיבית ממוקדת המשלבת בין הגישות המובילות ביותר כיום בתחום של ייעוץ וטיפול. בשונה מתהליכי ייעוץ וטיפול אחרים אשר מאלצים להתאים אתכם לשיטה, השיטה המדוברת מאפשרת להתאים את התהליך אליכם.

מה צריך לדעת על שיטת FIT

מדובר למעשה על שיטה ייחודית של מכון קשרים, בניהולה של רונית שרון שהיא גם מפתחת השיטה. היא מתמקדת ביצירת שינוי חיובי תוך פרק זמן קצר ומוכיחה שוב ושוב את החוזקות והכוחות של כל אדם. יש לה 91 אחוזי הצלחה ורוכשים במהלך הטיפול ארגז כלים אפקטיבי. שיטת הטיפול מוגדרת בזמן והיא מתאימה למעשה לצרכים העדכניים של העידן המודרני שבו מצד אחד ייעוץ וטיפול בין אם אישיים ובין אם זוגיים כבר לא מהווים מקור לבושה ובד בבד, אנשים שמגיעים לטיפולים הללו מצפים לתוצאות כאן ועכשיו ובתקציב סביר.

שיטת FIT משלבת את האסכולות המובילות ביותר בתחום הייעוץ והטיפול ועל כן היא לא דורשת באופן כלשהו שהמטופל יתאים את עצמו אליה, כמו שקורה לא פעם בתהליכים טיפוליים, אלא היא מתאימה את התהליך לכל מטופל. ניתן לומר כי התוכנית שמטרתה שינוי נתפרת ממש כמו חליפה למידותיו המדויקות של האדם, בהתאם למאפיינים וכן בהתאם לאתגר ייחודי. הפתרון ממוקד בחוזקות ובכוחות של המטופלים אשר מתעלים אותם לטובת לימוד כלים וטכניקות חדשים ואפקטיביים שיקדמו אותו לשינוי שהם מייחלים לבצע. כל זה מתרחש בתהליך חוויתי ומעצים מאוד.

השיטה המותאמת לעידן המודרני

ישנן שיטות טיפול שונות שעלולות להימשך שנים. שיטת FIT לעומתן מותאמת לעידן המודרני שכן, בעידן זה אנשים מצפים לראות תוצאות כאן ועכשיו. לתוכנית המפגשים יש התחלה ויש סוף מוגדר באופן אשר מאפשר לחולל את השינוי הנדרש והרצוי תוך זמן קצר ובתקציב ידוע מראש. בהתבסס על ייעוץ וליווי של מאות מקרים נמצא כי פרק הזמן האופטימלי שמאפשר את השגת היעדים של טיפול זוגי או אישי הוא 4-6 חודשים. 

במפגשים הראשונים המטפל יזהה את מוקדי הקושי של המטופל ויבין יחד איתו כיצד הם משפיעים על החיים שלו. יחד עם זאת, הוא יסייע לו באיתור החוזקות והכוחות שלו ויעביר אותם למרכז הבמה. באמצעותם המטופל ירכוש ארגז כלים רלוונטי עבורו לצורך יצירת השינוי שהוא מייחל לו. המטפל יבנה יחד עם המטופל את תכנית העבודה ואף ישרטט את מפת הדרכים לצורך השגת היעד.

בשלב השני המטפל ילמד ויתרגל עם המטופל טכניקות שונות שיסייעו לו בניהול וויסות המתחים והקשיים שניהלו אותו עד כה. הוא יסייע לו לתעל את הכוחות שלו לצורך חיזוק הביטחון העצמי שלו וכיצד יסייע לו ללמוד כיצד לשבור סיטואציה בעת לחץ ומשבר ולרכוש כלים אופרטיביים לצורך התנהלות מאוזנת ושקולה בחיי היומיום שלו.

בסיום תוכנית הטיפול, המטופל ילמד כיצד לשמר את ההישגים שהוא צבר במהלך המפגשים באופן שתהיה לו אפשרות להנות מהם גם בטווח הארוך מבלי להזדקק למפגשים נוספים. במהלך הטיפול יערך רישום של המטופל ביומן מסע אישי שילווה אותו במהלך כל המפגשים וגם לאחר סיום התוכנית, דבר שיסייע לו לרענן את הכלים שירכוש ולשמר את ההישגים שהשיג גם לאחר סיום המפגשים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן