fbpx

השר נפתלי בנט: "הצפון על המפה בזכות מנהלת המחוז"

בהשתתפות 800 אנשי חינוך, נערך באמצע השבוע באצולת העמק בעפולה כנס היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשע"ח במחוז הצפון. 

2ef7408c-d260-451e-a553-4cb84bc094e8

בכנס שנערך במעמד, שר החינוך, נפתלי בנט, מנכ"ל המשרד, שמואל אבוהב, מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון, הוצגו היעדים של המשרד וההיערכות לעולם החדש שאתם מתמודדים. השר בנט, פרגן לאנשי המחוז הצפוני ולא שכח לשבח את מנהלת המחוז,ארנה שמחון. " הצפון על המפה בזכות מנהלת המחוז המצוינת שיש לה",אמר השר. בתום הכנס קיימה מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון , מפגש עם המנהלים החדשים שיכהנו בבתי הספר מתשע'ח.
דובר המחוז,דויד גורלי מציין כי השתתפו במפגש 93 מנהלים חדשים , מנהלים ותיקים שחונכים אותם ומפקחיהם.
e1c6ffa1-fd6d-411f-a8b0-af7ac9d81be5

משרד החינוך השיק מערכת שקיפות בחינוך שתאפשר לראשונה לצפות כמעט בכל מדדי בתי הספר ואף להשוות ביניהם. זוהי מהפכה במדיניות משרד החינוך לאחר שבעבר סירב לפרסם אפילו את נתוני המיצ"ב והזכאות לבגרות לפי בתי ספר. המערכת מאפשרת לקבל שורה ארוכה של מדדים אודות כל בית ספר, כאשר בבתי הספר התיכונים אף את "התמונה החינוכית" – סדרה בת עשרות מדדים שהושקה לפני שנה ובתחילה פורסמה כממוצע ארצי, לאחר מכן לפי רשויות מקומיות ולפני כשבועיים לפי בתי ספר. המערכת החדשה מאפשרת ליצור השוואות בין בתי הספר, ברמה ארצית, יישובית, לפי בתי ספר דומים ועוד.

נתוני בתי הספר היסודיים מגלים מוסדות עם ממוצע של קרוב לארבעים תלמידים בכיתה. בראש רשימת בתי הספר הצפופים חמישה בתי ספר ערביים. הראשון מבין היהודיים הוא השיטה ברחובות עם 332 תלמידים ב-9 כיתות, ממוצע של 36.89 תלמידים בכיתה. אחריו בית הספר שמיר בחולון עם 842 תלמידים ב-23 כיתות, 36.6 תלמידים בכיתה. ככל הנראה בבתי הספר שברשימה הכיתות הגבוהות צפופות עוד יותר מהממוצע, והנמוכות פחות, בשל הרפורמה.

דילוג לתוכן