fbpx

וונדליזם בצפת: אלמונים חיבלו במקלט ששימש כמועדון הפעלה לילדים מהמרכז להתפתחות הילד – הרס מוחלט

לפני 4 שנים יוזמה של סטודנטים לרפואה מהפקולטה בצפת לצוות מהמרכז להתפתחות הילד במרכז הרפואי "זיו" בצפת הביא להקמת גינה קהילתית מלבלבת סביב המקלט השכונתי ברחוב רמז דוד בשכונה הדרומית בצפת. הקמת הגינה הקהילתית היה המשך ישיר של שתוף פעולה בין הקהילה לילדי השכונה.

המקלט שופץ על ידי עמותת לבנות ולהבנות במלחמת לבנון השנייה לטובת התושבים בשכונה שרבים מהם מתגוררים בבתים לא מוגנים. בתום המלחמה – בימים שקטים המקלט הפך לשמש כמרכז הפעלה טיפולי בעיקר בענפי ספורט לילדים מהמרכז להתפתחות הילד במרכז הרפואי "זיו" בצפת. עיריית צפת ראתה בכך אינטרס חשוב להחזקתו השוטפת של המקלט. את התקציב לשיפוץ המקלט השיגו אנשי לבנות ולהבנות מנדבנים מקהילת "בני דוד" בלוס אנג'לס בקליפורניה. המקלט שימש כמודל לחיקוי של המקלטים הדו-שימושיים בצפת וקרית שמונה.

לאחר מלחמת לבנון השנייה, המקלט שימש עבור התפתחות הילד לחוגים טיפוליים של קבוצה טיפולית "יד על הדופק". במשך אותם שנות פעילות התקיימו חוגי קראטה ,קפוורה,ספורט ויוגה טיפולי,חוגים אינטימיים מושקעים לתת לילדים לצמוח ולרכוש מיומנויות תוך בניית ביטחון עצמי ואימון ביכולת עצמי. הפעילות במועדון הופסקה בראשית ימי הקורונה. לאחרונה הופתעו לגלות שהמקלט נפרץ ובמקום נעשה וונדליזם. אלמונים פרצו לשטח המקלט מה ששימש כמוסד חינוכי ליכלכו וזרעו הרס במקום. "המקלט הוא מרחב שאמור להשרות תחושת ביטחון בקרב הילדים וההורים, חבל – השקעה של 16 שנה ירדה לטמיון", אמרו אנשי הצוות.

השאר תגובה

דילוג לתוכן