fbpx

מה צריך לדעת על זיפות גגות בבניין משותף

ההבדל המהותי של מי שחיים במדינה מפותחת לעומת אלו שלא חיים במדינה מפותחת זו העובדה כי הראשונים חיים בבתים מהוגנים, בהם יש בידוד של הבית ממה שמתרחש מעבר אליו. אנחנו חיים עם ריצפה מתחת לרגליים וקירות שנדרשים על מנת להגן עלינו. הגג שלנו גם כן, צריך להיות אטום על מנת שנהיה בטוחים, לאורך כל העונה הגשומה, כי גשם לא מחלחל אל תוך הבית שלנו, לא חודר אליו. מדוע מדובר על דבר חשוב כל כך? משום שאם לא נבצע איטום יסודי של גג הבניין אחת לתקופת זמן מסוימת, המים שיחלחלו יכולים לפגוע בתשתיות, בדירות של הדיירים וכמובן, גם בריהוט של הדיירים השונים ובבריאותם.

איך מבצעים איטום לגג? היום יש כל מיני אלטרנטיבות אבל אין ספק כי האופציה שהיא עדיין הפופולארית מכולם זה איטום גג באמצעות זפת, או מה שמכנים אותו: זיפות גג. אם גם בבניין שלכם עולה הצורך לבצע זיפות גג, אתם נמצאים במקום הנכון. כאן נסביר בהרחבה איך מבצעים את העבודה ומה נדרש מכם. 

כמה מילים על זיפות גג 

זפת היא חומר זול באופן יחסי וכזה שמבצע איטום בצורה מצויינת. נעזרים בחומר הזה כבר הרבה מאוד שנים, שלא לומר דורות. כאשר ההבדל המרכזי הוא שהיום יש תקנות מחמירות לגבי הזפת בה מותר להיעזר ולגבי תו התקן שצריך להיות לחומר הזה. אחרי שגילו כי לאורך השנים החומרים ששימשו לאיטום הגג נוטים להתפורר מה שהוביל לא אחת להתפרצויות של מחלות בקרב הדיירים שנשמו את החלקיקים הקטנים הללו. 

הרבה פעמים אנחנו נעזרים בזפת גם בגלל החוק שקובע כי דומה נקשר טוב יותר לדומה לו. משום שגגות רבים בישראל עדיין נאטמים בזפת, חשוב להיעזר בחומר הזה שנית כדי לבצע את העבודה, עבודת האיטום, בצורה הטובה ביותר בסופו של דבר. 

איך מבצעים את העבודה?

לפני ביצוע העבודה חשוב מאוד לנקות את הגג היטב. זאת כדי שבאמת תיווצר לנו שיכבה אחידה בלי חורים, בלי נקודות בהן החומר היה צריך להיאבק בשאריות של חפצים שנותרו על הגג. ההמלצה היא תמיד לקחת נציג אחד מכל משפחה במידה ומדובר על בניין משותף ופשוט לבצע את עבודת הניקיון ביחד. 

לאחר מכן מגיע בעל המקצוע ומשלים את העבודה. הוא מייצר שיכבה אחידה עליה נפרסת יריעה שתפקידה הוא לשמור על כל החומר על מנת שיתקשה היטב. כמובן שבהתחלה, לאורך תהליך העבודה, מדובר על חומר רטוב וגמיש, איתו ניתן לעבוד. את הזפת מיישרים על הגג בצורה מקצועית ונותנים לה להתייבש. 

לכן, חשוב מאוד להזמין את השירות בחודשי הקיץ, אז יש זמן לתת לאיטום החדש לנוח על מנת שיעבוד כמו שצריך גם בהמשך. 

הרבה פעמים אחרי סיום העבודה, כדי שהגג השחור לא יהיה לוהט מהקרינה של השמש, יש מי שמבקשים לסייד את הגג ולהסתיר את החלק הכהה. 

כמה עולה השירות ומי משלם עליו 

במרבית המקרים אנחנו מדברים על עבודה שהעלות שלה היא כמה מאות שקלים. הרבה פעמים, בבניינים משותפים, פשוט מבצעים מגבית משותפת וכך אין בעיה.  

השאר תגובה

דילוג לתוכן