fbpx

המומחים של אנאירובי מסבירים איך לבחור נעלי ספורט מומלצות

פעילות גופנית מועילה מאוד לבריאות ומומלצת בכל גיל. יחד עם זאת רוב סוגי הספורט מייצרים עומס של ממש על כף הרגל ולכן חשוב להיערך לכך באופן מושכל – ובפרט לבחור נכון נעלי ספורט מתאימות. בעמוד זה תמצאו טיפים שימושיים שיעזרו לכם להגיע לנעליים הטובות ביותר עבורכם.

נעליים קלות משקל

טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות לייצר נעליים עמידות ואיכותיות מאוד שהמשקל שלהן נמוך ולכן הן לא מכבידות שלא לצורך על הרגל. החברות המובילות בתחום נעלי הספורט – ריבוק, אדידס, סוקוני, אנדר ארמור ויש עוד כמובן – נעזרות בטכנולוגיות אלה, והרווח כולו שלכם: נעליים שמאפשרות ביצועים ספורטיביים מעולים ומפחיתות את הסיכוי לפציעה עקב עומס יתר על הרגל.

סוליה לבלימת זעזועים והחזרת אנרגיה

עוד מרכיב חשוב בכל נעל ספורט הוא היכולת שלה לבלום זעזועים, ובפרט תורמת לכך הסוליה. בהקשר זה כדאי לדעת שבכל כף רגל יש 26 עצמות, ובאופן טבעי הן רגישות מאוד. זעזועים מיותרים עלולים להזיק להן והנזק המצטבר עלול להוביל לפציעה של ממש. הדגמים השונים בסדרת נעלי Adidas Ultra Boost מגיעים עם סוליית Boost בעלת יכולת גבוהה לבלום זעזועים ולהחזיר אנרגיה, ובהתאם הם מומלצים למי שעוסקים בפעילות ספורטיבית בתדירות גבוהה ובאינטנסיביות משמעותית – ובמיוחד למי שמשחק כדורסל או כדורעף וגם למי שרץ קילומטרים רבים בכל שבוע.

התאמה מדויקת לכף הרגל

נעלי ספורט הן במידה רבה גם פריט אופנתי, ואי אפשר להתעלם מכך. בהתאם השיקול האסתטי זוכה למשקל בלתי מבוטל כשבוחרים נעליים גם לצורך פעילות גופנית, וזוהי כמובן בחירה לגיטימית והגיונית – אבל אסור שהיא תבוא על חשבון ההתאמה המדויקת לכף הרגל. נעל לוחצת, אפילו במידה מועטה, לא תתרחב עם הזמן אלא רק תייצר לחץ מיותר על כף הרגל. באופן דומה נעל גדולה מדי לא מספקת את האחיזה היציבה הדרושה לכף הרגל, בגלל המרווח בינה לבין הנעל, והתוצאה היא נזק שאפשר היה למנוע אותו.

איזה נעליים מתאימות להליכה?

כשהפעילות הגופנית היא הליכה – אופציה מתאימה בעיקר למבוגרים ולמבוגרות – כדאי להעדיף נעליים ייעודיות למטרה זו. בפרט חשוב שהנעל תכלול תמיכה באזור הקשת הקדמית, כלומר בעצמות המסרק. כשהחלק הקדמי יחסית נוקשה (אבל לא יותר מדי!), הוא מייעל את תנועת הדחיפה שמייצרת את ההליכה עצמה. באזור העקב יש צורך בבלימת זעזועים מוגברת.

מה זה דרופ ואיך הוא משפיע על בחירת הנעל?

כשהפעילות הגופנית היא ריצה, כדאי להתייחס גם לדרופ – מונח שמתאר את השיפוע בין הגובה של העקב לבין הגובה של כרית כף הרגל. בדרך כלל הדרופ הוא 4 מ"מ עד 10 מ"מ, אבל יש גם נעלי ריצה עם דרופ נמוך יותר ואפילו אפס. באופן עקרוני חשוב להתאים את הדרופ לסגנון הריצה ולמשטח עליו רצים. כדאי גם לזכור שדרופ גבוה מפחית את העומס על עקב האכילס ועל שרירי השוק, ואילו דרופ נמוך מייצר תמיכה מועטה יחסית ומגדיל את הסיכוי לקריסה פנימית של כף הרגל.

השאר תגובה

דילוג לתוכן