fbpx

טעם המקום: חומוס ששווה ניגוב ועל יין וגורמה בין צרפת לגליל

ניפגש בניגוב

3407c314-da27-4f6e-ac31-eaf4d8ee9f07

הרבה זמן של ביקרתי ברחובות העיר צפת ובראשית השבוע נפלה בחלקי ההזדמנות. הצטרפתי לישיבת המערכת השבועית ואחרי שעה וחצי של מצגות, גרפים, נתונים, הכנסות, הוצאות ושאר עדכונים שוטפים,  זעקה קיבתי- אוכל. "לך לחומוסיה", הם גם מפרסמים אצלנו וגם יש להם אחלה חומוס", אמר הבוס. אני 'מת' על חומוס. אז לא היתה שאלה, במיוחד אחרי שנים של שיממון, בהן טעם החומוס נפקד מן העיר. בפינת הרחובות ירושלים-העליה ב', נפתחה לה החומוסיה הצפתית. מקום קטן ונעים, נקי ומזמין.

ידוע שעל טעם וריח לא מתווכחים, במיוחד, לא כשמדובר בחומוס. כל אחד והחומוס שלו. זה אוהב ככה וההוא ככה. במקרה של החומוסיה בצפת, החומוס פשוט טעים. קליל וטעים. לא מתחכם. לא מלא ציפיות ונטול אכזבות. פשוט חומוס, כמו שחומוס צריך להיות. על הסירים הלוהטים אמון איציק כהן, שמחזיק במתכון סודי. הוא מבשל, טוחן, מערבב ולא מפסיק לספר לכל מי שנכנס, במיוחד אם אינו מקומי,  על החיים בצפת, מהימים ההם ועד לזמן הזה. "פעם היא שמחה צפת, פעם עצובה, פעם היא היתה ועכשיו היא כזו", בדיוק כמו החומוס. פעם ככה ופעם ככה. כך איציק מפלס דרך אל זוג סועדים ממרכז הארץ שבאו לבקר את ביתם החיילת. "תגידו לה שתבוא לאכול ותביא את החברים מהבסיס, נדאג לפנק אותם", משלים איציק את נאומו. "ממש שונה פה", אומר האיש. והאישה משיבה: "באמת, ממש שונה כאן". והחומוס, שאלתי את הזוג מהמרכז, איך החומוס? "פשוט מצוין. טרי, טעים, קליל. בדיוק כמו שחומוס צריך להיות". אני בחרתי בפול עם ביצה. לידו קיבלתי פיתות, זיתים, פרוסות של בצל ועגבניות ועוד צלוחית של חריף טחון שגם אותו איציק מכין. מעבר לזה לא נכביר במילים, רק נמליץ, לכו לנגב, אולי ניפגש. החומוסיה בצפת. יש גם משלוחים. טל: 054-469-50-12.

 על יין וגורמה בין צרפת לגליל

יקב הרי גליל העניק חסות, לערב גאלה "שפים מבשלים שלום", כחלק מפסטיבל "המטבח הצרפתי בישראל", המתקיים זו השנה הרביעית. בקבלת הפנים ולאורך הארוחה נהנו האורחים מיינות יקב הרי גליל: הרי גליל רוזה 2015, גליל אלון 2012 וגליל פינו נואר 2014.

צרפתים

בארוחה לקחו חלק ששה שפים ישראלים מדתות שונות ולצידם בישלו שלושה שפים צרפתיים. בפסטיבל השתתפו 19 שפים מובילים מצרפת, בעלי דירוג מישלן שהגיעו לשש ערים ברחבי הארץ: טבריה, עכו, חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע וחברו לשפים ישראליים ממסעדות מקומיות ומבתי המלון, הרכיבו תפריטים מיוחדים ובישלו מנות מגוונות שהציעו לקהל הישראלי לחוות את המטבח הצרפתי המשובח.

טעם וכתב – יורם עומר. יש לכם טעם מקומי? כתבו למייל [email protected] ונגיע לטעום ולספר עליכם.

דילוג לתוכן