fbpx

יום משפחות שכולות נערך בחטיבה המרחבית 474 חטיבת רמת הגולן והחרמון

יום משפחות שכולות נערך במהלך ט"ו בשבט בחטיבה המרחבית 474, חטיבת הגולן והחרמון. כמדי שנה דואגת החטיבה לארגן יום משפחות, בו משפחות הנופלים מגיעות להתייחד עם מפקדי וחיילי החטיבה, מסיירות בגזרת החטיבה, לומדות עליה, וצוברות חוויות משותפות.

ליום הזה יש חשיבות גדולה בחיזוק הקשר בין המשפחות למפקדי החטיבה, שרואים בעדיפות ראשונה את יקיריהם ואת פועלם למען החטיבה. השנה, בחרה החטיבה לקיים את היום בגזרת החרמון, באחד הימים הקרים והלבנים של השנה. המשפחות הגיעו למחנה ערער, וקיימו סיור ושיחה עם מפקד החטיבה משם המשיכו לחטיבה לארוחת צהריים חגיגית. ״יש משמעות גדולה לקיום היום הזה בחג ט״ו בשבט, חג המסמל פריחה, לבלוב והמשכיות.״ סיפר מפקד החטיבה, אלוף-משנה אבינועם אמונה. ״ביום הזה, מתחברים חיילי החטיבה הצעירים למורשת שמשאירים לנו הנופלים, ובכך אנחנו מקיימים את ההמשכיות בשימור מורשת יקיריכם. אני מייחס ליום הזה ולקשר עם המשפחות חשיבות רבה. אנו רואים בשימור המורשת של יקיריכם שנפלו חשיבות עליונה.״

המשפחות התכבדו בטקס הנטיעות שם סיפרו חיילי החטיבה, כי נטיעת העצים מדגישה את השורשיות, ההתיישבות בארצנו, ואת השורשים שלנו כחברה, ומסמלת פריחה, שגשוג וצמיחה למעלה. את היום חתמה הרמת כוסית עם המשפחות, בהשתתפות כלל קציני ומפקדי החטיבה וחייליה. רוח החג הייתה נוכחת לכל אורך היום ועברה בין המשפחות ובין חיילי ומפקדי החטיבה, והדגישה את הקשר לתרבות היהודית ולגזרה הצפונית, שלהגנה עליה יש חשיבות כה רבה למדינת ישראל ולחברה הישראלית.

חטמ״ר 474 ממלא במרוצת השנים משימות רבות, והמשמעותית שבהן היא ההגנה על מרחב רמת הגולן והחרמון, בביטחון שוטף ובזמן חירום.משימות החטיבה הן רבות ומגוונות, ומתאפשרות הודות לאנשים שהרכיבו ומרכיבים את החטיבה הזו, אשר בדרכם תרמו והפכו במרוצת הזמן את החטיבה לבית בגולן. לחטיבה שורשים עמוקים, המלאים בערכים, ובמורשתם של חמישה עשר בני ובנות החטיבה, חיילים ומפקדים אשר נפלו בעת שירותם.

השאר תגובה

דילוג לתוכן