fbpx

ייעוץ משפטי בנושא דיני עבודה

דיני עבודה 

נושא דיני עבודה הוא מורכב מאד ויש בו חוקים ותתי חוקים רבים. אדם שמרגיש שנגרם לו עוול במקום העבודה שלו לאור העובדה שלא שילמו לו שכר כפי שסוכם, שעות נוספות או שתחשיב הפיצויים לא בוצע כהלכה, יכול לפנות להנהלת החברה ולבקש מהם שיבחנו נושא זה שוב, כיוון שהם ביצעו טעות. חשבי השכר בוחנים או לא בוחנים נושא זה ואם העובד מבין כי החברה אינה מתכוונת לבצע את התיקונים, הוא יכול להתייעץ עם איש מקצוע בנושא זה ולתכנן את מהלכיו בעתיד.

הדרך הנכונה ביותר היא לפנות אל עו"ד דיני עבודה כיוון שהוא בקיא בכל החוקים ומכיר היטב את הדקויות בכל אחד מהם. הוא מודע לכך שמעסיקים רבים מנצלים את תמימותם של עובדים מסוימים ולכן אינם משלמים להם את כל מה שמגיע להם על פי החוק. כדי לבדוק כל נושא באופן מעמיק, יש להעביר לעורך דין זה את הסכם ההעסקה, תלושי שכר אחרונים, תחשיבים שבוצעו בעת ההעסקה ובעת העזיבה. עורך דין זה בוחן את הנושא מכל ההיבטים, כדי שתהיה לו תשובה עניינית בהתאם לחוקי העבודה.

התנהלות מול המעסיק 

אם אכן קיים צדק בתלונתו של העובד או העובד לשעבר, עורך הדין פונה בכתב אל המעסיק ומצרף את התחשיב הנכון שעל פיו הוא היה אמור לשלם לעובד סעיפי שכר ספציפיים כמו שעות נוספות, פיצויים דמי הבראה, בונוסים ועוד. בהתאם לחישובים הללו המעביד מתבקש לשלם לעובד תוך פרק זמן מסוים את ההפרשים הכספיים המגיעים לו על פי דיני עבודה. אם המעסיק מכיר בטעויות שלו ומעביר את התשלום הנושא נסגר. 

התנהלות משפטית עם המעסיק 

אך אם למרות ההסברים של דיני עבודה, המעסיק בוחר משיקולים שלו לא לשלם לעובד את ההפרש הכספי, אין לעורך הדין ברירה אלא להגיש נגדו תביעה בבית הדין לדיני עבודה. במקרים רבים השופט מבקש כבר בפגישה הראשונה בבית המשפט ששני הצדדים יפנו למגשר שישמע את טיעוניהם ויבצע הליך גישור, כדי ששני הצדדים יהיו מרוצים מהחלטתו והתיק ייסגר.

לאחר שיחות של המגשר עם שני הצדדים יחד וגם עם כל אחד מהצדדים בנפרד, הוא מציע דרך גישור שמקובלת על שני הצדדים ועל פיה במקרים רבים המעסיק מחויב לשלם לעובד את הסכומים שמגיעים לו. אך אם שני הצדדים או אחד מהם אינם מקבלים את הצעת הגישור, התיק חוזר לבית המשפט.

התנהלות בבית המשפט לדיני עבודה 

בכל בתי המשפט שעוסקים בנושא דיני עבודה ברחבי הארץ יש עומס עצום של תיקים ולכן הדיונים המשפטיים הללו נמשכים חודשים ואפילו שנים. בהתאם להחלטתו של השופט יהיה על המעסיק לשלם סכומים כספיים בתוספת ריבית, הצמדה ועוגמת נפש אלא אם יוכיח המעסיק באמצעות עורך דינו שהעובד אינו אמור לקבל את הסכומים הללו עקב סיבות שונות. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן