fbpx

כנפי טיסה חדשים: סגן ב' ממבואות החרמון – סגן י' וסגן ז' מהגליל העליון

בין מסיימי קורס הטיס היוקרתי של חיל האוויר ה-176 שייערך ביום חמישי בבסיס חיל האוויר בחצרים, ובו יוענקו כנפי טיסה לבוגרי הקורס נמצאים שלושה תושבי האזור, סגן י' מהגליל העליון, סגן ז' מהגליל העליון, סגן ב' ממבואות החרמון.

הטקס יתקיים בסימן 70 שנה לחיל האוויר ולמדינת ישראל ובמעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.  

סגן י' – נווט קרב – מועצה אזורית הגליל העליון

בן 21 וחצי,  גר במועצה אזורית הגליל העליון,  בתיכון הוא הרחיב תקשורת וכימיה. בקורס עשה תואר בניהול טכנולוגיות מידע. מתחביביו: ספורט-כדורגל, כדורסל, ריצה. מנגן בגיטרה ופסנתר. אוהב סקי וצלילה. היה בתנועת קיבוצים, תנועה שיוצאים לטיולים ומחנות בארץ. לפני הגיוס רצה להיות במטכ"ל אך לא קיבל יום סיירות.

הוא אומר שמבחינתו המדינה צריכה אנשים שיהיו בצוות אוויר ויעברו קורס טיס. עם סגן י' מסיימים סגן ז' (נווט קרב) שהיה שנה מעליו בבית ספר והיו חברים גם לפני הקורס וגם סגן ב' (נווט קרב) שהיה שנה מעליו, לא באותו בית ספר אבל הכירו לפני הקורס. מבחינה חברתית חושב שיש אווירה מאוד טובה, אהב את הקטע של החונכים מקורסים מתקדמים. בכללי הוא בן אדם של חברים ואוהב להיות איתם כל הזמן. מבחינת שנת השכלה אומר שזו שנה שזכורה כשנת  המפקדת. 

הלימודים היו קלים לו אז יכל להיות יותר עם חברים, הרגיש שזו שנה של הגשמת חלומות. הוא בעד שילוב מיעוטים בקורס, מי שמתאים שיבוא, כנ"ל לגבי נשים. הבוחנים שבמיון יודעים מי מתאים, לכן כדאי לכולם לפחות לנסות. הוא מספר שהיו רגעי משבר אבל אף פעם לא חשב לפרוש. הקרובים שמגיעים למסדר אלה המשפחה והמשפחה המורחבת, וחברים מהבית. מבחינת מוסריות הלחימה של חיל האוויר אומר שהמוסריות גבוהה, עושים מאמצים כדי לפגוע מינימום בחיי אדם, הפגיעות מאוד מאוד מדויקות. במשפחה הוא בן יחיד. אימו אחות אחראית בבית חולים ואביו שף. במשפחה יש לו דוד רס"ן במחנה עופר, דוד רס"ן בפלס"ר גולני. דוד שלו היה רס"ן בהנדסה קרבית. בנוסף, היה לו דוד שקיבל עיטור רמטכ"ל על קרב בלבנון. סבא שלו היה בגולני והשתתף בששת הימים ויום כיפור.

סגן ז' – נווט קרב – מועצה אזורית הגליל העליון

גר במועצה אזורית הגליל העליון. בתיכון הרחיב פיזיקה ואלקטרוניקה. במהלך הקורס עשה תואר בניהול מערכות מידע. אוהב לטייל ועסק בקפוארה מגיל 15. היה בשומר הצעיר מכיתה ט'-יב'. לפני שהתגייס רצה להיות חובל אך בסוף החליט ללכת למיונים לקורס טיס ולאט לאט התגלגל בקורס. הוא אפילו עשה ניתוח בסינוסים כדי שיוכל להגיע לקורס טיס.

לפני הקורס הכיר שניים מבוגרי הקורס שמסיימים איתו. מבחינה חברתית הוא אומר על הקורס שזה כולם בשביל כולם, זה לא סוליסטי. למפגש מפקד חיל האוויר עם דמויות משפיעות הוא מזמין את סבתא שלו, אותה הוא מתאר כאדם מדהים, היא חינכה אותו והשפיעה עליו מאוד.

על שנת ההשכלה הוא אומר שזה מאוד נכון לעשות את זה במהלך הקורס, מפתח את הכשירות של ניהול משימות. על שילוב מיעוטים בקורס טיס הוא אומר שכמות המיעוטים בקורס לא מייצגת את מה שקורה במציאות בחברה ואפשר יותר. בלילה הראשון של הגיבוש הוא לא ידע אם זה המקום בשבילו והתלבט אם להמשיך אך הוא לא ויתר והצליח בסוף. על מוסריות הלחימה לש חיל האוויר הוא אומר שחיל האוויר יודע מה הוא עושה ומודע תמיד למצב.

בקורס מראים להם מקרי בוחן בעיקר בשלב האחרון של הקורס. הוא האח הצעיר מבין ארבעה. אחותו הראשונה שירתה באגף התקשוב, אחותו השנייה הייתה מורה חיילת בפנימייה ואחיו משרת כמ"פ תקשוב. אמא שלו עובדת כגננת. הוריו הכירו במהלך שירותם ביחידה 8200. הוא לא היחיד במשפחתו שהוא צוות אוויר, בעלה של בת דודה שלו הוא צוות אוויר ומשרת כמפקד טייסת תעופה בבסיס שדה דב. בנוסף, דוד שלו היה מפקד יחידת הצילום של חיל האוויר  5707 (יחידה שכבר לא קיימת).

סגן ב' – נווט קרב – מועצה אזורית מבואות החרמון

גר במועצה אזורית מבואות החרמון. בתיכון הוא הרחיב גיאוגרפיה ומכטרוניקה. במהלך הקורס עשה תואר בכלכלה וניהול. אוהב לטייל, לעשות ספורט ולבלות עם חברים. הוא מדריך סקי ואף התחרה בסקי בגיל 13, יש לו תעודת מציל ונמצא עד היום בתכנית מנהיגות (תכנית עד גיל 25). היה בבני המושבים ועשה מכינה קדם צבאית.

לפני שהתגייס רצה להיות בסיירת מטכ"ל או בשייטת אך הגיע לקורס,  ולאט לאט התאהב בעולם הטיסה וגם אהב את האנשים מסביבו. לפני הקורס הכיר שניים מבוגרי הקורס שמסיימים איתו- סגן ז', אותו הכיר בתכנית מנהיגות חברתית בגיל 15, וסגן י', שגר באותו אזור והכיר מבית הספר.

מבחינה חברתית הוא אומר על הקורס שהוא קורס מאוד מגובש והחברים בקורס זה מה שמחזיק אותך ברגעים הקשים. למפגש מפקד חיל האוויר עם דמויות משפיעות הוא מזמין את סבא שלו, הוא בקשר טוב איתו, מאוד מחובר אליו ומאמין שמגיע לו. על שנת ההשכלה הוא אומר שזאת שנה שעוזרת לפתח את עצמך ולפתח קשרים עם אנשים אחרים מהקורס. על שילוב מיעוטים בקורס הוא אומר שזה קורה ויש את המקום להגיע ולנסות. את השלב הראשוני התחיל במגמת מסוקים אך מאוחר יותר בשלב העבירו אותו לנווטים, מה שגרם לו לחשוב הרבה אך החליט שהוא יישאר בקורס וימשיך לתת את הטוב ביותר שלו. הדבר שלא אהב בקורס היה הקושי לפתח חברויות בתחילת הקורס.

בשלב הראשון מתערבבים הרבה פעמים והרבה אנשים מפסיקים השתתפות בקורס מה שמקשה על בניית קשרים עמוקים. על מוסריות הלחימה של חיל האוויר הוא חושב שצה"ל זה הצבא המוסרי ביותר. בקורס מראים להם הרבה סיטואציות בנושא ומלמדים אותם שיש חשיבה רבה מאחורי כל פעולה ולצוות האוויר שמבצע את המשימה יש הרבה השפעה.

יש לו חברה שהייתה מפקדת בחוות השומר, היום משוחררת וגרה בתל אביב. הוא השלישי מבין ארבעה אחים: אחיו הגדול היה בגולני, נפצע וחזר בהתנדבות לשירות במודיעין. אחותו הייתה מדא"גית במורן ואחיו הקטן נמצא כרגע במסלול בשייטת 13. אמא שלו היא בעלת צימר, עובדת בשירות בתי הסוהר ומדריכת סקי. בצבא הייתה בגרעין נח"ל. אבא שלו נמצא בפנסיה מהמשטרה והיום יש לו חברה לחקירות כלכליות. בצבא היה בסיירת מטכ"ל. אביו השתתף במבצע ליטני במלחמת לבנון הראשונה. סבו היה בצנחנים בששת הימים ופעולות תגמול  ואחיו הצעיר של סבו היה בשריון ונהרג במלחמת יום כיפור.

דילוג לתוכן