fbpx

כתב אישום על רצח: שלושה תושבי הקריות ותושב צפת רדפו אחרי אזרח סודני חבטו בראשו בקרש והטיחו בו אבנים

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אלהיין וורקו (44) מקרית ים, אייג'אג'ום טספאי (42) מקרית ביאליק, בלטה באשא (26) מקרית אתא וגשאו מנגסטו (29) מצפת בגין רציחתו בנסיבות מחמירות של מוסא אבאקאר ז"ל אזרח סודני במהלך אירוע אלים בסמוך לצומת קרית אתא.

זירת הרצח – משטרת ישראל.

מכתב האישום, שהגישו עורכי הדין טל עופר ויאיר גויכמן מפרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, עולה כי ארבעת הנאשמים מכירים זה את זה, בין השאר על רקע בילויים משותפים במסעדות באזור הקריות. ב-28 בספטמבר שהו הנאשמים במסעדה בקריות לצד אנשים נוספים ובכללם המנוח וחבריו. לאחר עימות מילולי בין הנאשם טספאי לאישה שנכחה במסעדה, ניסו המנוח וחבריו וחלק מהנאשמים האחרים להרגיע אותו. במהלך העימות דחף טספאי נוכחים ובין השאר את חבריו של אבאקאר, שחזרו לאחר מכן יחד עם המנוח לשולחן בו ישבו.

זמן קצר לאחר מכן, התפתח בתוך המסעדה עימות פיזי שכלל דחיפות הדדיות בין המנוח וחבריו לבין חלק מהנוכחים וחלק מהנאשמים. העימות נמשך לאחר מכן על המדרכה ממול למסעדה, ובמהלכו המנוח התיז לעבר כמה נוכחים במקום גז מדמיע, ונקלע לעימות אגרופים עם אחד הנאשמים.בחקירת היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר, שהובילה לכתב האישום, עלה כי אבאקאר וחבריו עזבו את המקום, אך הנאשמים דלקו אחריהם, רצו לעברו של המנוח, השיגו אותו, וכולם יחד תקפו אותו בצורה קשה. לפי כתב האישום, וורקו חבט בעוצמה באמצעות קרש בראשו של המנוח שהתמוטט ונפל על הקרקע. מיד לאחר מכן המשיכו הנאשמים בתקיפתו של המנוח תוך שימוש בקרש, והשלכת אבנים לעבר ראשו, בעיטות ועוד.לאחר מכן הנאשמים עזבו את המקום בריצה לעבר המסעדה, והותירו את המנוח שרוע על הקרקע, חבול קשות ומחוסר הכרה. זמן לאחר תקיפת המנוח על ידי הנאשמים, הגיעו למקום כוחות משטרה ומד"א וביצעו החייאה במנוח שדימם והיה חבול קשות. לאחר שהועבר המנוח לבית החולים, חרף ניסיונות החייאה, נקבע מותו. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

השאר תגובה

דילוג לתוכן