fbpx

לאחר עשור: הזרוע המבצעית "אלון" של מג"ב צפון חזרה לפעילות -יסייעו למאבק בפשיעה ולהגברת הביטחון

210 לוחמים ולוחמות חדשים הצטרפו לחטיבה הטקטית במג"ב. בטקס שנערך בבסיס האימונים מכמש של החיל במעמד השר לבט"פ, עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ראש אגף ההדרכה, ניצב אבשלום פלד וסגל הפיקוד הבכיר של מג"ב.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן החליט על הקמת שלוש זרועות מבצעיות שהוקמו מחדש יחידות "אלון" בצפון, "ברק" במרכז ו-"רותם" בדרום אשר יפעלו ויתנו מענה איכותי ומקצועי במשימות השגרה ובאירועי החירום במחוזות משטרת ישראל. שלושת הזרועות קיבלו את שמותיהן של יחידות מג"ב שאוחדו בשנת 2012 ליחידות שחר 101 והוקמו כאמור מחדש לפני כחודשיים וסיימו את הכשרתם לאחרונה.
שלושת הזרועות יפעלו תחת החטיבה הטקטית של מג"ב עם יכולות ואמצעים מתקדמים.

השר לבט"פ, עמר בר-לב: "ככל שהאיומים על ביטחון הפנים של מדינת ישראל הולכים וגדלים, כך חלקו של משמר הגבול בשמירה על ביטחון זה הולך וגדל. וזה בין היתר בזכות ובהובלת מפקדים מהטובים ביותר, אחד מהם עומד כיום בראש משטרת ישראל כולה – רב-ניצב קובי שבתאי, שעשה חלק משמעותי מהשירות שלו במשמר הגבול, ומפקדכם הנוכחי, ניצב אמיר כהן. מג״ב למדה, התמקצעה, התפתחה והפכה לאחד הכוחות המיומנים והחשובים ביותר במערך הביטחון הלאומי. את הניסיון והתרומה של מג״ב לא ניתן להחליף. ולכן החלטנו להעצים את משטרת ישראל ואת משמר הגבול. אתם אמורים לתגבר באופן מיידי ככוח מאומן ומיוחד את הדרום, הצפון והמרכז. עליכם, הלוחמות והלוחמים של משמר הגבול, בוגרי קורס יסמ״ג, מוטלת המשימה להיות ראש החץ ולהשיב את הביטחון והשקט למדינה. בימים אלה, כשאנחנו עוברים מהגנה להתקפה בכל הנוגע ללחימה וההתמודדות עם הפשיעה והאלימות ברחוב הערבי, אתם תהיו מובילי ההסתערות."

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "היום אנו מחזקים את משטרת ישראל כך שכל אזרח ירגיש זאת עם תוספת של לוחמי ולוחמות משמר הגבול שיפעלו בשגרה מול העבריינים ובחירום מול האיומים על ביטחון הפנים. לצד הכוחות הרבים שיתווספו למחוזות המשטרה, אנו משקיעים גם בשידרוג היכולות הטכנולוגיות שיאפשרו איסוף מודיעין בזמן אמת, שליטה משמעותית בשטח הפעולה ותגובה מהירה של הכוחות. גם הכוחות הללו כחלק מהמערכה שאנו מנהלים בחודשים האחרונים, יצטרפו למאבק הבלתי מתפשר בפשיעה בחברה הערבית. העבריינים מרגישים זה זמן רב את נחת זרועה של המשטרה והם הולכים להרגיש אותה בעוצמה ובנחישות גדולות יותר. מודל החטיבה הטקטית במג"ב הוכיח עצמו כמודל שובר שוויון שמאפשר לנו לפעול בכוחות גדולים לאורך זמן ולכן אנו מחזקים אותה ומאפשרים לה פעילות רחבה יותר במספר רב של מוקדים. אני מבקש להודות לשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב על התמיכה וחיזוק המשטרה ולמפקד מג"ב ניצב אמיר כהן שמוביל את החיל למעורבות מלאה באתגרי המשטרה בכל מקום ובכל התחומים לסיום אני רוצה לשבח ולהודות ללוחמים וללוחמות, האמיצים והאמיצות, שמוכיחים ומוכיחות לנו כל פעם מחדש שיש לעם ישראל על מי לסמוך".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "אני מברך את השר לביטחון הפנים שזהו ביקורו הרשמי הראשון במשמר הגבול. ביקור חשוב המעניק לנו הזדמנות להציג את יכולותיו של החיל כחיל איכותי, מבצעי ומקצועי. אני רוצה לציין את תרומתו של משמר הגבול לביטחון מדינת ישראל מזה שבעה עשורים מיום הקמתו. העשייה הביטחונית של היחידות הסדירות, אנשי המילואים ומערך המתנדבים שפועלים בנחישות בלחימה בטרור, בפשיעה החמורה ובהפרות הסדר האלימות – ביו"ש, בגבולות המדינה, בקו התפר, במעברים, בערים ובמרחב הכפרי. בין תפקידיו של החיל לוחמי ולוחמות מג"ב מעניקים שירות ומאפשרים חופש פולחן, פרנסה ומרקם חיים תקין במקומות הקדושים, במעברים ובכל מקום ברחבי הארץ. החיל בעיצומו של הליך התעצמות לחיזוק יכולותיו והיום לאחר עמ״ט סדורה בחצי השנה האחרונה ובתאם עם מפכ״ל המשטרה אנו זוכים לחנוך מחדש שלוש זרועות מבצעיות 'אלון' בצפון, 'ברק' במרכז ו'רותם' בדרום הערכתי ותודתי למעורבים שפעלו לגיוס הכשרה והקמת היחידות בחודשים האחרונים.
החיל ימשיך במלוא העוז בדרך ההתעצמות – במערך המילואים, במערך המתנדבים, ביחידות הקבע והסדיר. הכוונה היא למצב את החיל כמשמר הלאומי של מדינת ישראל שיהווה כוח מקצועי מומחה תוכן בתחומו המשפיע על ביטחון המדינה והחוסן הלאומי."

השאר תגובה

דילוג לתוכן