fbpx

לא רצו אותם בצפת – חיבקו אותם בראש פינה – במושבה נחנך סניף חדש לעמותת הלל יוצאים בשאלה

שלושה חודשים לאחר שסניף עמותת הלל יוצאים בשאלה סגרה את סניף גליל עליון בעיר צפת בשקט וללא יחסי ציבור, נחנך לפני מספר ימים סניף חדש במושבה בראש פינה, שם להבדיל מצפת, הרשות המקומית קיבלה את העמותה בחיבוק.

צילום: יפית רייק.

כזכור ימים לא פשוטים עברו על סניף הלל בצפת. הסניף לא זכה להכרה ע"י הרשות והעומד בראשה וסבל מהטרדות בלתי פוסקות מצד החרדים. החרדים בראשם אנשי תולדות אהרון ערכו בסמוך למבנה העמותה במרכז העיר הפגנות שבועיות שלא פעם גלשו לעימותים עם המשטרה. עזיבת הסניף לטובת ראש פינה התקבלה באנחת רווחה בצפת. כאמור עמותת "הלל – יוצאים בשאלה" ומשרד הרווחה והביטחון החברתי חנכו סניף חדש בראש פינה שישמש בית וקהילה ליוצאים בשאלה מכל אזור הצפון.

מוטי חטואל ראש המועצה ראש פינה ברך על הצטרפות הלל לראש פינה, שהיא יישוב פלורליסטי, צבעוני שחיים בו אנשים שיוצרים פסיפס אנושי רחב. יאיר הס מנכ"ל הלל נזכר בימים שהצטרף להלל כמתנדב והסניפים היו מקומות סודיים בלי שלט על הדלת ובלי תמיכה ממשלתית. השתתפותה של סמנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי בחנוכת הסניף החדש מראה את הדרך הארוכה והטובה שעברו יוצאים בשאלה החברה הישראלית.

סמנכ"לית משרד הרווחה, ד"ר רותם אפודי, ציינה כי עוד טרם כניסתה לתפקיד היא נחשפה לאתגרים הייחודיים של אוכלוסיית היוצאים בשאלה ולכך שהתערבות מוקדמת בתהליך תוכל למנוע התדרדרות עתידית. ד"ר אפודי הוסיפה כי תנופת הפיתוח בתחום הטיפול ביוצאים תימשך בשנה הקרובה בהובלתה, בכדי להמשיך ולתת מענים מותאמים לאוכלוסייה. נפתלי יעב"ץ, ראש מטה מינהל תקון, יוצא בשאלה בעצמו שמלווה בחמש השנים האחרונות את תחום היציאה בשאלה, סיפר על ההכרות האישית שלו עם האתגרים והתמודדויות, במיוחד במצבים של נתק מהמשפחה. המטרה של משרד הרווחה והביטחון החברתי היא להיות לצד היוצאים בשאלה, לעזור להם להיות אזרחים שמקבלים עזרה בהשתלבות בחיים החדשים, כזו שמאפשרת להם להתקדם בחיים בכל מסלול שבו ייבחרו. בהשקת סניף ראש פינה חשף יעב"ץ את היעד הבא – סניף חדש של "הלל – יוצאים בשאלה" בבאר-שבע שיוקם בקרוב וייתן מענה ליוצאים בשאלה מכל אזור הדרום.

השאר תגובה

דילוג לתוכן