fbpx

לימודי הסיעוד במרכז הרפואי "זיו" יהפכו לאקדמיים תודות לשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית בצפת

שיתוף פעולה ייחודי ויוצא דופן זה, שמאחוריו עומדים המרכז הרפואי על שם רבקה זיו בצפת, המכללה האקדמית צפת, משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה גם יחד, נועד, בראש ובראשונה, לעידוד אקדמיזציה של לימודי הסיעוד בישראל, ככלל, ובצפון הארץ, בפרט.

שלומי בן נון מנכ"ל המכללה: "שיתוף פעולה מבורך" צילום: יוני לובלינר.

כחלק מתהליך האקדמיזציה של מקצוע הסיעוד, שמוביל משרד הבריאות יחד עם המועצה להשכלה גבוהה בשנים האחרונות, התחזקה המגמה לסגירת תוכניות הכשרה בסיעוד שאינן אקדמיות, תוך השקעה בפתיחת חוגים ותוכניות לימוד אקדמיות בתחום זה במסגרת מוסדות אקדמיים מובילים.בהיותה מוסד אקדמי מוביל בתחום מקצועות הבריאות, בכלל, ובתחום הסיעוד בפרט, התגייסה המכללה האקדמית צפת למתן מענה לצורך לאומי זה באזור הצפון ולהכשרת מספר גדול יותר של אנשי מקצוע אקדמיים בסיעוד.

במסגרת שיתוף הפעולה הנוכחי, המועצה להשכלה גבוהה, בעידוד ובחסות מנהל הסיעוד במשרד הבריאות, צפויה לאשר תוספת של עוד 50 מכסות קבלה נוספות לסטודנטים נוספים, שילמדו במסגרת החוג לסיעוד במכללה האקדמית צפת.בד בבד עם סיום לימודיהם בהצלחה, יזכו הבוגרים לקבל תואר ראשון בסיעוד (B.S.N) מטעם המכללה וזכות לגשת למבחן הממשלתי בסיעוד של משרד הבריאות. הצלחה במבחן הממשלתי תעניק לבוגר תעודת אח/ות מוסמך ורישיון לעסוק בסיעוד במערכת הבריאות בישראל. הלימודים יתקיימו בחלקם במכללה האקדמית צפת ובחלקם במתקני המרכז הרפואי על שם זיו.

"אין לי ספק כי שיתוף פעולה מבורך זה יביא לשתי תוצאות משמעותיות. האחת, מצבת כוח האדם העוסקת בתחום הצלת החיים והסיעוד תגדל במדינה כולה, ובצפון בפרט, לטובת בריאות האוכלוסייה כולה. השנייה, אחים ואחיות רבים ורבות יותר ייהנו מההכשרה האקדמית הגבוהה המוענקת על ידי המכללה האקדמית צפת", אמר השבוע מנכ"ל המכללה האקדמית צפת, שלומי בן נון, בהתייחסו לנושא.

השאר תגובה

דילוג לתוכן