fbpx

למרות הסגר – עלייה בתחלואה: בצפת כ-700 חולים – חצור -193 – מרום הגליל – 190

למרות הסגר ותוכנית ההתחסנות המהירה, המספרים בצפת ובאזור לא רק שלא מתייצבים, ממשיכים לעלות. מספר הנפטרים שמתו מקורונה גם הוא מדאיג ולאחרונה הובאו לקבורות בבתי העלמין באזור, אנשים שחלו.

מספר החולים הקשים הגיע לשיא במרכז הרפואי זיו בצפת. בראשית השבוע אחוזי התפוסה במחלקת התפרצות הקורונה עמד על158% עם 30 חולים קשים פעילים ו – 12 מונשמים במצב קריטי. במספר החולים החדשים, המצב ממשיך להיות גרוע. מספר המאומתים בצפת עומד על כ- 700 חולים.בישיבת חירום שהתנהלה השבוע בהשתתפות ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה וכלל הגורמים הפועלים בחירום, הוצגו נתונים מעודדים ולצידם חשש אדיר מהתפשטות מהירה של המוטציה הבריטית בצפת. מצב לא טוב גם בחצור הגלילית שם מספר המאומתים מתקרב ל – 200 חולים בהם ראש המועצה, שמעון סויסה הנמצא בשלבי הסיום של המחלה.

מצב דומה גם במרום הגליל שם נרשמו במהלך השבוע כ-190 חולים. המושבים, אביבים ומירון בראש המאומתים. במושבה ראש פינה מספר המאומתים פחות מ-15. ראש פינה גם מוליכה במספר המתחסנים באזור. 35 אחוז מתושבי המושבה התחסנו בחיסון הראשון. בצפת התחסנו עד כה – 18%. בחצור משתפים פעולה וחצו את ה- 36 אחוז. בטובא התחסנו רק 9% מהתושבים, מה שמעיד על המצב העגום במגזר הערבי שם ההעינות עדיין נמוכה, למרות קריאות של ראשי הכפר לתושבים לצאת להתחסן.

אגב לגבי היעילות של החיסונים, על פי הדיווחים של חברת פייזר, אשר רוב המחוסנים עד היום חוסנו בחיסון מתוצרתה, החיסון מגיע לשיא היעילות שלו שבוע אחרי מתן המנה השנייה, כחודש לאחר קבלת המנה הראשונה. עד כה רק ישראלים ספורים השלימו את פרק הזמן הזה, רובם שייכים לצוותים הרפואיים ולא לאוכלוסיות הסיכון. אגב מי שלא השלימו חודש מהמנה הראשונה ושבוע מהשנייה, עדיין חשופים. ואכן נשמעים תיאורים אנקדוטליים של מתחסנים שחלו בקורונה מיד לאחר קבלת החיסון. חלקם נדבקו לפני קבלת החיסון והתסמינים שלהם הופיעו לאחריו, וחלקם נדבקו אף שחוסנו, כי החיסון עדיין לא החל להיות אפקטיבי.

השאר תגובה

דילוג לתוכן