fbpx

מאמינים בתיירות בצפת: יזמים ירושלמים ישקיעו 30 מיליון שקל בחידוש מלון מיתולוגי

את שנות החמישים והשישים שהיו שנות הפריחה של צפת יהיה קשה להחזיר או לשחזר, הסטירה שנתנה טבריה לענף המלונאות בצפת בשנות ה-70 מהדהדת עד היום. פה ושם צצו מאז מלונות בוטיק, אך זה לא מה שהרים את ענף התיירות.

צילום: יח"צ.

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה ראה בשיקום ענף התיירות כאתגר ומאז כניסתו לתפקיד לפני כשנתיים החל לפעול בכיוון. מתחם המלונות בהר כנען כביש המוביל לבסיס פיקוד הצפון היה בזמנו רחוב הבליינים של צפת. המקום המה אדם, ישראלים ותיירים כאחד. צפת הייתה אז בירת המועדונים כדוגמת "מועדון השעות הקטנות", מה שמשך אל העיר תיירות רבה שהביסה אפילו את אילת. כל המלונות בעיקר המשפחתיות נסגרו ואת מקומם החליפו ישיבות ומוסדות של חב"ד כשבתווך הוקמו מלונות "כנען ספא" ומלון "וילה גלילי". מי שמאמין בהחזרת התיירות לצפת מלבד קברניטי העיר, הם יזמים מירושלים. סימה דהוקי מחברת הנדל"ן הירושלמית דהוקי זכתה במכרז לבנות מלון חדיש במקום המלון המיתולוגי של צפת " פנסיון נוף הגליל" שנסגר לפני כ-30 שנה. עיריית צפת אישרה תוכנית שיקום לבית מלון ההיסטורי שהיה פעיל בשנות ה 70-80 וכלל 34 חדרי אירוח.

צילום: אדריכל מתתיהו אבשלומוב.

המלון יעבור מהפך בהשקעה של 30 מיליון שקל, שיאפשרו הוספה של 21 חדרי אירוח חדשים ופיתוח המלון והמרחבים המשותפים – לרבות הקמת בריכת שחייה ולהציבו כמלון בוטיק יוקרתי ופתיחת המלון תוך שנה. המלון צופה אל הר מירון ונמצא באחת הנקודות הגבוהות של העיר צפת. על תוכנית האדריכלות אחראים שקד מתתיהו אבשלומוב, על הפרויקט אמון היזם והקבלן א.י . ל סלע בע"מ. בנוסף למלון המתחדש, בחודשים האחרונים שיווקו במשרד התיירות ובעיריית צפת 60 דונם להקמת 2 בתי מלון ומאות חדרי אירוח חדשים בצפת. רשתות המלונות הגישו מספר הצעות, לצד יזמים מתחום הבנייה והמלונאות בישראל.

צילום: אדריכל מתתיהו אבשלומוב.

במקביל, מקדמת עיריית צפת את פרויקט פיתוח ציר התיירות הראשי של העיר, בכניסה לעיר העתיקה עם אתר ארכיאולוגי, תצפיות נוף, נקודות הורדה לתיירים, מסלולי תיירות ועוד. ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "במשך שנים רבות צפת הייתה עיר תיירות מרכזית ומובילה. לצערי, ב-20 השנים האחרונות המצב השתנה וכעת אנו עמלים להחזיר עטרה ליושנה. הביקוש ללינה בצפת עלה בשנתיים האחרונות בעשרות אחוזים, ולא פעם העיר הייתה בתפוסה של 100%. כעת, עם הקמת המלונות החדשים לצד אלו הקיימים, הצימרים ווילות האירוח יינתן מענה רחב יותר לנופשים הרבים הפוקדים את העיר".

השאר תגובה

דילוג לתוכן