fbpx

מאסר עולם לתושב גוש חלב – רצח באכזריות את הנערה יארה איוב

בית המשפט המחוזי בנצרת, גזר מאסר עולם על מוחמד אבו – זנייב מגוש חלב על הרצח האכזרי של יארה איוב בת ה-16.5 מהכפר בחודש נובמבר 2018.

יארה איוב

מהכרעת הדין, בה הואשם אבו זנייב ברצח בכוונה תחילה, עולה כי ביום 23/11/18 רצח הנאשם את המנוחה, יארה איוב ז"ל, קטינה, שהייתה כבת 16 וחצי בלבד בעת שמצאה את מותה, בתוך מאפיה שניהל ביישוב גוש חלב. ביום האירוע הגיעה המנוחה למאפיה, שם שיסף הנאשם את גרונה והמשיך לדקור אותה בחלקי גוף שונים לאחר שנפלה על הארץ. לאחר מכן, השליך הנאשם את גופתה של המנוחה לפח אשפה ששימש את המאפיה, ונמלט לרמאללה, לא לפני שניקה יחד עם קטין שהיה בחברתו, את המאפיה מכתמי הדם הרבים שנותרו בה.

עוד עולה מגזר הדין כי לאחר רציחתה גנב הנאשם כספים (כ – 1,000 ₪) שהיו ברשותה של המנוחה, כאשר הגיעה למאפיה. על מנת לטשטש את הראיות ולהעלימן העלים גם הנאשם את הנעליים שנעל בשעת הרצח וכן מחק את ההודעות שהוחלפו בינו לבין המנוחה ממכשיר הטלפון שלו. הנאשם שיסף את גרונה באמצעות סכין גדולה. בהמשך, בעת שהייתה שרועה על הארץ אחז הנאשם בסכין אחרת והמשיך לדקור את המנוחה בחלקי גופה השונים (בנתיחת גופתה של המנוחה נמצאו פצעי חתך בירך, בעור הפנים ובשפתיים לאורך הגפיים העליונים ובחזה). הנאשם לא הזעיק עזרה והשליך את גופתה של המנוחה לפח אשפה, שם היא נמצאה כעבור מספר ימים.

לבית המשפט הוגשו גם תסקירי נפגעי העבירה, הוריה ואחיה של הקטינה. עורכי התסקירים תיארו משפחה אבלה החיה תחת צילו של הרצח האכזרי של המנוחה והשרויה בטראומה בעקבות מותה הפתאומי והאכזרי. יארה תוארה על ידי בני המשפחה כנערה מלאת חיים, שמחה ואהובה על הזולת, אשר נטלה חלק במיזם של נערים שסייעו לזקני הכפר. עורכי התסקירים התרשמו כי סיפור מותה של יארה איוב מלווה את בני המשפחה באופן יומיומי ובכך מתבטאת למעשה הליבה והמהות של הטראומה הבלתי נגמרת. התפקוד המשפחתי נפגע באופן עמוק- את השמחה שאפיינה את בני המשפחה עובר לרצח החליפה תחושה קשה של עצב, כעס, תסכול וחוסר שקט, כל אלה משליכים על האופן בו מנהלים בני המשפחה את חייהם מאז האובדן.

השופטים בראשות, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי, אסתר הלמן, יפעת שטרית וסאאב דאבור גזר על הנאשם, מאסר עולם ועוד 10 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שלא יעבור בתוך 3 שנים עבירה של גניבה או שיבוש מהלכי משפט. כמו כן נגזר על הנאשם לשלם פיצויים למשפחת המנוחה בסך של 258,000 ₪.

השאר תגובה

דילוג לתוכן