fbpx

מעל 8 מיליון ש"ח לרכישת ציוד רפואי לבתי החולים בפריפריה – אילן שוחט: "נמשיך לצמצם הפערים בנגב והגליל"

"תקצוב בתי החולים הממשלתים בנגב ובגליל חשוב מאוד, המציאות וגם מחקרים שונים לאורך השנים, מצביעים על קיומם של פערי בריאות בין תושבי הנגב והגליל לבין התושבים במרכז הארץ. רכישת הציוד הרפואי תתרום לשיפור שירותי הבריאות בבתי החולים, תסייע לתושבים בפריפריה ותציל חיים", כך מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט, מייד לאחר שמשרדו חתם עם משרד הבריאות על העברת תקציב בגובה 8.3 מיליון ש"ח לרכישת ציוד רפואי מציל חיים.

עוד הוסיף שוחט: "בתי החולים במחוז צפון ודרום, סובלים לאורך השנים ממגוון רחב של בעיות, המונעות מהן להתפתח ולספק שירותי בריאות טובים יותר, במטרה לתת תמיכה מותאמת אישית לכל בית חולים ביקשנו מכל בית חולים לאפיין מה הצרכים שלו ונמשיך לפעול לצמצום הפערים ולחיזוק הנגב והגליל". מהלך זה התגבש במסגרת פגישה שיזם השר עודד פורר עם מנהלי בתי החולים הממשלתיים בנגב ובגליל ובמהלכה המנהלים התבקשו להגיש "רשימת צרכים" ולציין מה המכשור הרפואי הדרוש להם. הרשימה אושרה על ידי משרד הבריאות, שהדגיש את חשיבות התקציב ותרומתו למערכת הבריאות, ואושרה על ידי אגף התקציבים במשרד האוצר. השלמת המהלך התאפשרה לאור שיתוף הפעולה בין השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר ושר הבריאות ניצן הורביץ. השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר: "יש חזון חדש במשרד לפיתוח הפריפרייה, הנגב והגליל – אנחנו נהפוך את הנגב והגליל למרכז. התקציב המשלים שאישרתי הינו הסנונית הראשונה לפעולות הבאות שנבצע לסגירת פערים בבריאות ובכל תחומי החיים בין הנגב והגליל לבין המרכז. לא אסכים לכך שתושב הנגב או הגליל יקבל שירותי בריאות פחות טובים מתושבי תל אביב. אני מודה לשר הבריאות ניצן הורביץ על שיתוף הפעולה״.

המשרד יתקצב את המרכז הרפואי זיו בצפת בהיקף של334,507 דולר לטובת רכישת מכשיר ממוגרפיה חדיש.

התקציב בשלב זה מיועד לבתי החולים הממשלתיים בנהריה, צפת, טבריה וברזילי באשקלון. במסגרת התקצוב המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יתקצב את המרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה, פוריה בהיקף של של 1,820,500 ₪ לטובת רכישת מיקרוסקופ מיקרו כירורגי שישמש את חדרי הניתוח החדשים ויאפשר לבצע ניתוחים מורכבים; המשרד יתקצב את המרכז הרפואי זיו בצפת בהיקף של334,507 דולר לטובת רכישת מכשיר ממוגרפיה חדיש בשווי שיחליף את המכשיר הישן, לצד רכישת מכשיר פאקס קרדיאלי בשווי של 407,076 דולר; במקביל ינתן למרכז הרפואי לגליל בנהריה תקציב של 2 מיליון ₪ לטובת רכישת מכשיר CT מתקדם.

השאר תגובה

דילוג לתוכן