fbpx

מפקד חטיבת גולני הנכנס:"נתכונן לכל מלחמה ולכל תרחיש ונעמוד בכל משימה שתוטל עלינו"

בטקס חגיגי שנערך היום (ראשון) באתר מורשת חטיבת גולני נכנס לתפקידו אלוף-משנה ברק חירם כמפקד חטיבת "גולני". טקס החילופים נערך באתר מורשת חטיבת "גולני", במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף דן נוימן, מפקדים, לוחמים, משפחות שכולות, בני משפחה, ומוזמנים נוספים.

צילומים: דובר צה"ל.

אלוף-משנה ברק חירם החליף בתפקידו את אלוף-משנה שי קלפר, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים וחצי האחרונות. ביום שישי האחרון נחנך בית המורשת לחטיבת "גולני", במסגרת המאמצים להנחלת המורשת בחטיבה. בית המורשת הוקם בהתנדבות, בשיתוף החטיבה, עמותת "גולני" ובוגרי החטיבה.


 מדברי מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף דן נוימן: "שי, למעלה משנתיים שאתה מוביל את החטיבה ביד בוטחת במשעולי הארץ, במנהיגות לפנים, כוננות ודריכות מלחימה בעזה ועד מבצע 'מגן צפוני' בגבול לבנון, בפעילות מורכבת ביהודה ושומרון ובדחיפה לרף מבצעי גבוה בגבול סוריה. ניסיונך המבצעי ורוחך ניכרים בכל חזית. ברק, עיני כל נשואות אליך, למנהיגותך ולמקצועיותך, להחלטותיך ולאומץ לדרוש ולהוביל. אני סומך עליך שתדע להביא בקרב את הערך האדיר של המופת האישי ושל התנהלות שקטה ובוטחת, של תכנון קפדני ושל חתירה למגע, סומך עליך שתנצח. סומך עליך שתדע להכין את החטיבה ואת צוות הקרב החטיבתי לקרב ברוח ובמקצוע. כמילות השיר: 'לא באת לכאן לדרוך בשבילים של נוצות, לא באת להדביר כרכרות בעמקי שושנים ובשרך כבר יודע שרטת. של את סנדלי הגורל וצעד בכפות רגלית שלך. כי אתה הוא האיש-ואחר לא יהיה; ועכשיו זה הזמן- ואחר לא יהיה, וזוהי הדרך- דרכך וחייך".


 מדברי מפקד חטיבת "גולני" היוצא, אלוף-משנה שי קלפר: "אני מסיים בתחושת אמון עמוקה באנשים ובחטיבה. לאורך כל הדרך, באימונים ובתעסוקות, אתם הלוחמים והמפקדים נסכתם בי ביטחון ועוצמה והוכחתם כי 'גולני' יכולה לכל משימה. 'גולני' בשבילי זו עוצמתם האיתנה של הלוחם, הכיתה, המחלקה והפלוגה, זו המומחיות המקצועית והמבצעית. זו החתירה למגע ודבקות במשימה עד הניצחון. זו מנהיגות בגובה העיניים, פיקוד מלפנים, זה לדרוש ולעודד יוזמה, לדעת לגבות ולהיות שם כשזה לא מסתדר. 'גולני' בשבילי זה לומר את מה שאתה חושב ולהתכוון למה שאתה אומר, לא לפחד לקחת אחריות ואם צריך גם לומר 'טעיתי'. 'גולני' בשבילי זו החטיבה מספר אחת בצה״ל, אשר ביום פקודה תעמוד איתנה אל מול המאתגרים שבאויבנו, זה החלק החום בקצה החץ הכחול, זו החטיבה שתנצח את המלחמה הבאה. 'גולני' בשבילי היא שמורת טבע בנוף הצה״לי ותמצית הישראליות".


 
מדברי מפקד חטיבת גולני הנכנס, אלוף-משנה ברק חירם: "הצימוד של הרעות והאהבה הגדולה, לצד האובדן והכאב בנפילת חבר, מפקד או פקוד, השלמות האיומה הזו יחד -היא שהופכת את גולני למה שהיא. מחויבות לאין קץ- מתוך הכרה ברורה במשמעותה, ומתוך מחויבות זו, אני מקבל לידי את הפיקוד על החטיבה. נמשיך להתאמן, לחשל את הרוח ואת החרב, נתכונן לכל מלחמה ולכל תרחיש ונעמוד בכל משימה שתוטל עלינו".

השאר תגובה

דילוג לתוכן