fbpx

מרגש בצפת:המשפחה התאחדה לאחר 20 שנה – שרת הקליטה וראש העיר אוחנה נכחו ודמעו

עשרות המשפחות המתגוררות במרכז הקליטה צה"ל 9 של הסוכנות היהודית בשכונה הדרומית בצפת, התקשו להשאר אדישים בסוף השבוע האחרון לאחר שהיו עדים למפגש מרגש של משפחת בלאי שהתאחדה לאחר 20 שנים. חלק מבני המשפחה עלו נותר מאחור בגונדה שבאתיופיה ומאז לא התראו.

עדאנה בת המשפחה נותרה מאחור. ביום חמישי האחרון באיחור של 20 שנה כשהיא בת 60, זכתה להתאחד עם משפחת במרכז הקליטה. עדאנה עלתה ארצה עם בעלה ו-7 ילדיה ופגשו לראשונה את המשפחה באיחור של 20 שנה ועוד שבועיים לאחר שנשלחו מנמל התעופה בן גוריון היישר לבידוד לפי הנחיות משרד הבריאות כמתבקש ממי שמגיע ארצה. .

עדים לאירוע המרגש היו, ראש העיר שוקי אוחנה ושרת הקליטהפנינה תמנו שטה והשניים אף דמעו מהמפגש המרגש. אוחנה: "זה אחד האירועים המרגשים שחוויתי בחיי,  אני שמח על האיחוד ואשמח להמשיך ולעודד עליה לישראל ולקלוט כאן בצפת". שרת הקליטה תמנו שטה שהתקבלה באהבה ע"י העולים החדשים."זכות גדולה עבורי כנציגת הממשלה לפעול לסיום סוגיית הממתינים באתיופיה ולהשיבם הביתה לישראל ולמשפחותיהם", אמרה השרה שהוסיפה: "הליך קליטת העולים הוא מרכיב מרכזי ויסודי בשילובם בחברה הישראלית והמשרד בראשותי ימשיך לפעול לקליטת העולים ברשויות".

המשפחה הנרגשת הודתה לשרה ולראש העיר אוחנה, האח דמאלאש שעלה גם כן ארצה לפני 20 שנים ופגש לראשונה את אחותו ציין: "מחמם את הלב לראות את הרצון של ראש העיר לחבר אותנו העונים והפעילות של השרה לעודד קליטה ולעזור לנו לאחד את משפחותינו, אחרי 20 שנה המשפחה שלנו נולדה מחדש, זה היום המשמח ביותר שאלוהים בחד שנפגש ונתאחד".

השאר תגובה

דילוג לתוכן