fbpx

משפחת דהן מצפת זועמת – 15 חודשים בלבד למטפל שהכה והתעלל באחיהם נכה צה"ל

שנה וחצי לאחר שהתפוצצה הפרשה המזעזעת בה נחשף לפי תיעודי מצלמות אבטחה כי אוריאל ברמי מטפל סיעודי מכה ומהתעלל בנכה צה"ל מצפת מרותק למיטתו, גזר בית המשפט המחוזי 15 חודשי מאסר על ברמי בן ה-33 מעכו ועורר את זעם המשפחה.

צילום: משטרת ישראל.

"72 סרטונים שונים יש ברשות המשטרה ובה מוצגים מסכת ההתעללויות שסבל ממנה אחי חסר הישע וכל מה שבית המשפט גזר עליו זה 15 חודשים", אמר בזעם, עמי דהן אחיו של הקורבן. דהן עד לפני מספר שנים חוקר משטרה מוערך, ממשיך: " לא רק שמדובר בעונש מגוחך ע"י השופטים, אותם שופטים עד לפני מספר שנים עבדו לצידי כפרקליטים ודרשו עונשים מחמירים על עברות פחותות מכך – ביזיון". ברמי הנראה בסרטונים מניח כרית, מכה באגרופים וצבט באוזניו לא פסק בהתעללות למרות ניסיונות חסרי סיכוי של חסר הישע להתגונן.

צילום מתוך מסך.

ברמי הודה במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון בעקבות הליך גישור, אולם ההסדר לא קבע את העונש. בני משפחתו של הנכה הביעו זעם על העונש המקל, בעיקר לנוכח העובדה שהעונש המקסימלי על העבירות בהן הורשע הוא 14 שנות מאסר והם מתכוונים לערער על קלות העונש. כזכור הנכה לבית משפחת דהן מצפת שהותקף היה פרמדיק של מד"א, שבשנת 2000 יצא לשירות מילואים כמדריך עזרה ראשונה. בדרכו בחזרה לצפת, בכביש 65 סמוך לבועיינה נוג'ידאת, סטה רכב ופגע ברכבו. חברו שהיה עמו מביריה נהרג והוא נפצע באורח קשה ונותר משותק בכל גופו.

השופט קבע כי טווח העונש ההולם, עם זאת, נע בין תשעה חודשי מאסר בפועל לבין 30 חודשי מאסר. הוא קבע מחד כי "אין צורך להכביר במלים על האכזריות, ההשפלה והביזוי הטמונים במעשי הנאשם… אין בנמצא כל צידוק למעשיו של הנאשם", ומאידך ציין כי הוא טיפל בנכה במשך 10 חודשים טיפול מסור, "ובלי להקל ראש בחומרת המעשים, לא נטען כי בעטיים נגרמו חבלות או פגיעות ממשיות", כלשונו.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן