fbpx

בצפת נפתחו אירועי פסטיבל הכליזמרים ה-30 – השרה רגב התקבלה בהתלהבות

אלפי מבקרים משתתפים הערב ביומו הראשון של פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-30 בצפת שנפתח בטקס חגיגי בבית יגאל אלון בעיר.

מירי

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-30 נפתח הערב בצפת בטקס חגיגי בבית יגאל אלון שבעיר בהשתתפות קהל רב ביניהם שרת התרבות והספורט מירי רגב שהתקבלה בהתלהבות וראשי ערים מכל רחבי האזור ומכובדים רבים נוספים. "שמו של פסטיבל הכליזמרים הולך לפניו כמותג של ממש בקרב הפסטיבלים המובילים בישראל. צפת היא עיר עשירה ברוח יהודית המהווה השראה לפסטיבל המיוחד, פסטיבל המהווה הוכחה שלא צריך לחיות במרכז הארץ כדי ליצור וליזום", אמרה השרה רגב שאיחלה לקהל הרב לכבוד חגיגת ה-30 'שנים רבות של פסטיבלי כליזמרים מוצלחים ומרגשים'.

456

במהלך הטקס הוענק אות יקיר הפסטיבל על ידי השרה רגב, ראש העיר אילן שוחט ויו"ר הפסטיבל למייסדו זאב פרל שסיפר לקהל את סיפור הקמת הפסטיבל לפני 30 שנה. "תושבי הגליל מרגישים את עשייתם של השרה ומודים לה על העשייה הרבה" אמר ראש העיר אילן שוחט, "הערך המוסף של המוסיקה בעיר הוא חסר תקדים ואנו נרגשים לפתוח את הפסטיבל ה-30, חג כליזמרים שמח!". יו"ר הפסטיבל יגאל שטרית ציין כי "הפסטיבל הוא אחד מסמליה של העיר וזהו זכות גדולה עבורנו להוביל גם השנה את החגיגה הגדולה, 3 ימים של למעלה מ-70 מופעי חינם לצד שלל פעילויות נוספות לטובת עשרות אלפי המבקרים שיגיעו אל צפת – חג של ממש".

88

בסיומו של טקס הפתיחה נפתחו 5 הבמות ברחבי הסמטאות העתיקות ואלפי מבקרים גודשים את העיר ביומו הראשון של הפסטיבל הגדול בעולם למוזיקת נשמה יהודית אשר יימשך ביומיים הבאים, כאשר המבקרים ותיירים הצפויים להגיע לעיר ייהנו מ-70 מופעים שונים, מהיום (ג') ועד חמישי (24.8), בכל ערב מהשעה 20:00 ועד לשעות הקטנות של הלילה.

בין האמנים וההרכבים הרבים שיופיעו ביומיים הבאים בפסטיבל: אברהם טל, דיוויד ברוזה במופע משותף עם התזמורת האנדלוסית, יצחק מאיר והרכב הכליזמרים, אהרון רזאל, מירל רזניק, ישראל זוהר, יהודה כץ, החזן ישראל רנד, החזנית עדי ארד, סימפלי צפת, ניר סרוסי, פרחי ירושלים, עידו פורטל שיפייט בסליחות ליליות, הכנר הבינלאומי אייל שילוח מנהלו האמנותי של הפסטיבל שיארח את דור אסרף ואבי צליח, להקת 'לכתחילה', אריק דוידוב, חגית כפיר, דב ואיטה זילברמן, הרכבים מקומיים שונים, אמנים והרכבים בינלאומיים כמו ההרכב המבורג כלייזמר ועוד רבים נוספים.

בנוסף למופעים, בימי הפסטיבל מתקיימים גם אירועים מיוחדים ללא תשלום במתחמים ברחבי העיר, ביניהם סיורים מודרכים וסיורים מנגנים לאורך שעות היום, מתחם מופעי ילדים בבימת 'הגן הקסום', הרצאות ללא תשלום במכללה האקדמית צפת, עשרות נגני חוצות הפזורים בסמטאות העיר, טיול (במחיר סמלי) לאור עששיות במערכת מנהרות תת קרקעיות באורך 100 מטר הנחשפת לראשונה לקהל הרחב, תערוכות אמנות ועוד.

פתיחתו של הפסטיבל ה-30 היא גם נעילתו של פרויקט כיתות האמן הבינלאומיות שהתקיים לאורך השבוע האחרון במכללה האקדמית צפת בהשתתפות עשרות אמנים ממדינות שונות ועם מופעים מוסיקליים שונים בהשתתפות קהל רב בימים האחרונים, ביניהם גם קונצרט לזכרו של סמ"ר עוז מנדלוביץ עם השמעת בכורה ליצירה שנכתבה על פי דמותו, מופע מחווה לפסנתרניות ששרדו את גטו טרזין, קונצרט קבלת שבת ומופעים נוספים. 

דילוג לתוכן