fbpx

סוחר בשוק העירוני בצפת נקנס ב-44 אלף שקל על מכירת נעליים מזויפות

שופטת בית משפט השלום בחיפה, קרן מרגולין – פלדמן חייבה סוחר בשוק העירוני בצפת לשלם ליבואן הישראלי של מותג הענעלה העולמית "בלנדסטון" סכום של 44 אלף שקל על מכירת נעליים מזויפות ב-50 שקל לזוג.

צילום ארכיון. אין קשר בין המצולמים לכתבה

הנתבע, תושב דיר אל מכסור, בעל דוכן בשוק מצפת למעלה מ-13 שנה נתפס לפני כשנתיים כשדוכנו בשוק בצפת 45 זוגות החשודים כזיוף של נעליים המיוצרות על ידי בלנדסטון. בעקבות האירוע הגישה חברת בלנדסטון את התביעה בעילות של גניבת עין, הטעיה ופגיעה במוניטין שלה. הנתבע טען כי הנעליים שמכר אינן מזויפות. מעבר לכך הוא טען שלא נגרם כל נזק שכן בכל מקרה מדובר בנעליים שמיועדות לסוג לקוחות שאינו יכול להרשות לעצמו לרכוש נעלי יוקרה. לדבריו, הלקוחות שלו הם אנשים קשי יום המתגוררים בצפת, מנהלים אורח חיים דתי על פי רוב, מרובי ילדים ודלי אמצעים, אשר זהות יצרן הנעליים אינה בראש מעיניהם.

עוד הוא טען כי כשרכש את הנעליים הניח שמדובר בנעלי עבודה פשוטות שמיוצרות בסין שכן הוא אינו מכיר את המותג "בלנדסטון".אבל השופטת קרן מרגולין-פלדמן קיבלה את התביעה. היא השוותה בין הנעליים שנתפסו לבין נעליים מקוריות של החברה וקבעה כי הן דומות אם לא זהות למראה נעלי התובעת, אך שונות מהן באופן הרכבתם, בצבען ובסוגיות נוספות.השופטת דחתה את טענת הנתבע כי הנעליים מיועדות לסוג לקוחות מסוים. "הנתבע לא הכחיש כי בין הרוכשים בדוכן שבבעלותו נמנים גם תיירים ואנשים שאינם תושבי צפת או כאלו שאינם עונים בהכרח להגדרה הסוציו-אקונומית שביקש להגדיר", אמרה השופטת.

באשר לשיעור הפיצוי כתבה השופטת כי העובדה שהנעליים נועדו להימכר על ידי הנתבע בדוכן בשוק בצפת, במחיר של 50 שקל בלבד לכל זוג, יש בהן כדי להקטין את הסיכון שמא רוכש פוטנציאלי אמנם יסבור כי קנה נעליים מקוריות של התובעת, על כל האיכויות המצופות מהן, ובהתאמה יש בכך כדי להקטין את שיעור הנזק.

השאר תגובה

דילוג לתוכן