fbpx

עושים למען הקהילה: משפחת לפבר העניקה מלגות לסטודנטים מהמכללה האקדמית צפת

בטקס צנוע אך מרגש העניקו גבי וגידי לפבר  מלגות לימוד לסטודנטים הלומדים במכללה האקדמית צפת. בכוונתם להמשיך ולהעניק מלגות לימוד לסטודנטים נוספים.

המלגות בשווי של אלפי שקלים, הוענקו לסטודנטים הלומדים בחוגים לעבודה סוציאלית ופיזיותרפיה על פי קריטריונים של המכללה, דיקנאט הסטודנטים והמשפחה התורמת. במהלך האירוע שוחחו גבי וגידי לפבר עם הסטודנטים, והתרגשו מאוד מסיפור חייהם האישי. המלגות הוענקו להנצחתם של בני המשפחה של התורמים: אווה וזאב קולב ז"ל, רוזי ויוחנן לפבר ז"ל וחנה ואלכסנדר תבורי ז"ל.

גידי לפבר "נבחרו שלושה סטודנטים ששמחנו לפגוש ולראות את הצורך שלהם במלגה. אנחנו בטוחים שהם ינצלו אותה היטב גם בעקבות המחויבות שהם חשים בנושא. הענקנו את המלגות במסגרת מאמצינו לתרום לצפת, עיר נעורינו,  הן בהיבט הכספי והן בהיבט העשייה החברתית. בעקבות זאת בהחלט נשקול בחיוב את המשך התרומה גם בשנה הבאה. הקשר שלי לצפת הוא עתיק יומין. משפחתה של אימי (משפחת רבינוביץ'), רוזי לפבר ז"ל ברחה בזמן הרעש הגדול בשנת 1837 מצפת לקהיר שבמצרים, ואימי סגרה מעגל היסטורי עם שובה יחד עם אבי יוחנן ז"ל לצפת".

גידי לפבר הוא בעל חברת 'שחף מחשבים' בית תוכנה חיפאי הפועל מעל 40 שנה ומפתח תוכנה בעיקר למערכת הביטחון. גידי לפבר הינו מומחה ליזמות בהיי טק ואף תרם במסגרת זאת מיכולתו וכישוריו בהקמת 'המרכז ליזמות וחדשנות' במכללה האקדמית צפת, ובהדרכת המחזור ראשון של חברות סטארט אפ במאיץ. כמו כן, תורם גידי מיכולתו ומכספו לקבוצת הכדורסל של צפת העושה חייל השנה בליגה הארצית בכדורסל. בני הזוג גדלו והתחנכו בצפת ושומרים על קשר הדוק עם העיר ותושביה.  

גבי תבורי לפבר "אנחנו אומנם עזבנו את צפת בשנת 1975 אבל צפת מעולם לא עזבה אותנו. מצאנו דרך טובה להנציח את הורי ודודתי וכן את הורי בעלי. הורי ודודתי הגיעו עם קום המדינה מיוגוסלביה היישר לצפת ושם בילו את מירב שנותיהם. אנו נשקול כל דרך אפשרית לסייע לעיר נעורינו גם בעתיד". גבי תבורי לפבר עבדה בעבר כעובדת סוציאלית במחלקות הרווחה בצפת ובקרית שמונה.

שמואל הר נוי מנכ"ל המכללה האקדמית צפת "המכללה מודה לגבי וגידי לפבר על תרומתם הנדיבה המצטרפת למלגות הרבות שמעניקה המכללה האקדמית ממקורותיה וממקורות של קרנות, ארגונים ותורמים פרטיים. הכל במטרה להתגבר על החסמים הכלכליים של הסטודנטים ולאפשר להם להתרכז בלימודים, ולהצליח. כל סטודנט המקבל מלגה מחויב לפעילות חברתית ובכך הסטודנטים תורמים כ- 100,000 שעות פעילות חברתית לרשויות ולארגונים חברתיים שונים בצפת, ובאזור".

דילוג לתוכן