fbpx

עסקים קטנים שנפגעו מהמלחמה בצפון נעזרים במרכז לאודר לעסקים – "המלחמה מלווה באתגרים כלכליים"

עסקים קטנים בגליל המזרחי הם מהנפגעים העיקריים של מלחמת "חרבות ברזל". עסקים המצויים ביישובים צמודי גדר פונו ויתקשו לשוב לפעילות מלאה לאחר זמן רב הרחק מהעסק ונוכח התערערות תחושת הביטחון. יישובי האזור שאינם צמודי גדר, נאלצים להתמודד גם הם עם ירידה משמעותית בתיירות ובפעילות העסקית באזור, לעתים ללא פיצוי מספק מהמדינה.

צילומים: יח"צ.

ואולם לא ניתן לוותר על העסקים הקטנים, המהווים כ-90% מהעסקים בישראל ומשמשים כקטר הצמיחה של השוק המקומי. על מנת לסייע לבעלי העסקים הקטנים, השיק מרכז לאודר לקידום תעסוקה בגליל בניהולה של שירה פריגת וייס, תוכנית עזרה ראשונה לעסקים קטנים בגליל. התוכנית מתקיימת בשיתוף אשכול גליל מזרחי, ג'ואיש נשיונל פאנד בארה"ב, עמותת זמן גליל מערבי, רשויות מקומיות ושותפים נוספים.

במסגרת התוכנית הוזמנו בעלות ובעלי עסקים קטנים מהאזור לסדרה של שלושה מפגשים. המפגש הראשון התקיים בשבוע שעבר בפארק תעשייה בני יהודה והתמקד בשיווק בזמני משבר או מלחמה וההרצאה המרכזית במסגרתו ניתנת על ידי חגית אברון ודפנה לוצקי, עיתונאיות גלובס. המפגש השני שיתקיים השבוע נועד לתת מענה לאתגרי התזרים של העסקים בזמן המלחמה ועוסק בהקטנת הוצאות ומיצוי זכויות. את מפגש זה מוביל רואה החשבון ארז עובד והוא מתקיים במועצה מקומית יסוד המעלה.

המפגש האחרון בסדרה נועד להעניק לבעלי העסקים את הערך המוסף והוא דן בחדשנות עסקית וחשיבה יצירתית. ברקע ההחלטה לקיים מפגש זה, ישנה ההבנה שעת משבר היא הזדמנות לחשיבה מחודשת וניתוב מחדש של האסטרטגיה העסקית. מפגש זה מועבר על ידי יועץ החדשנות ברק דרורי ומתקיים במועצה אזורית גולן.

שירה פריגת וייס, מנהלת מרכז לאודר לקידום תעסוקה בגליל, מסרה: "המלחמה מלווה באתגרים כלכליים חסרי תקדים במשכם והיקפם לא רק ביישובים צמודי הגדר, אלא בחלק נרחב מיישובי הגליל. ללא הכוונה מתאימה, מצאו את עצמם בעלי עסקים רבים אובדי עצות בהתמודדות עם הירידה בנפח העבודה, אתגרי גיוס כוח אדם והצורך להמציא את עצמם מחדש בהתאם לתנאי המציאות. סדרת מפגשים זו היא בבחינת עזרה ראשונה, מפת דרכים קצרה איך לשמור על המשכיות עסקית בזמן משבר, להתאים את הפעילות הכלכלית של העסק ולחשוב באופן יצירתי על העתיד".

סיון אור צרפתי רכזת תיירות באשכול  גליל מזרחי, מסרה: "אשכול גליל מזרחי מברך על שתוף הפעולה עם מרכז לאודר לתעסוקה בגליל. האשכול הכולל 18 רשויות בגליל ובגולן, רואה חשיבות עליונה בקידום העסקים הקטנים והבינוניים באזורו. בשגרה, עוסק האשכול בפיתוח מנועי צמיחה אזוריים לקידום האזור, ובחירום פועל במגוון תחומים ביניהם עזרה לעסקים הקטנים והבינוניים החיוניים לחוסן הכלכלי של האזור ורואה חשיבות רבה בכל שיתופי פעולה לכל מי שיכול לסייע לעסקים במרחבו".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן