fbpx

פרשת ההתעללות במעון ויצו בק"ש: הסתיימה החקירה – כתב אישום חמור נגד 5 הגננות – שורת מעשי אלימות

חוקרי משטרת מחוז צפון סיימו את חקירתן של גננת ו-4 סיעות במעון ויצו בקרית שמונה הנאשמות בשורת מעשי אלימות בילדי המעון. בסיום חקירה רגישה יוגשו הבוקר (שני) כתבי אישום חמורים כנגד 5 גננות (49,52,44,48,48) תושבות קרית שמונה באמצעות פרקליטות מחוז צפון.

צילום: סטודיו K.

מיד עם קבלת תלונה מקוונת שהתקבלה באתר משטרת ישראל על חשד להתעללות במעון ילדים בקרית שמונה ,שוטרי המחוז הצפוני פתחו בחקירה שבמהלכה נעצרה סייעת המעון בחשד להתעללות. חוקרי המשטרה הגיעו למקום והחלו באיסוף ממצאים שכללו הורדת מצלמות וגביית מספר עדויות .במהלך חקירתם צפו החוקרים בהקלטות במשך שעות רבות שתעדו את מעשי האלימות שחוו ילדי המעון במספר רב של הזדמנויות ועצרו במסגרת ממצאי החקירה 3 סיעות נוספות ואת הגננת.

פקד שי כהן ראש משרד חקירות בתחנת קרית שמונה: " מדובר בהתעללות קשה בחסרי ישע"

במסגרת עבודתן נהגו הנאשמות להטיל אימה על ילדי המעון ולהשתמש כלפיהם באלימות פיזית שכללה משיכות בידיים, הטחות על המזרן וכיסוי כל הגוף של הילדים בשמיכה בזמן הרדמתם למשך מספר רב של דקות. משטרת ישראל רואה בחומרה התעללות בקטינים או בחסרי ישע בפרט על ידי מי שהופקד להיות אחראי על שלומם של אותו ציבור שאין ביכולתו להגן על עצמו או לדווח על מה שקורה לו והיא פועלת נמרצות כדי למצות את הדין עם האחראים. ההורים אשר חסמו בשבוע שעבר את כביש הכניסה לקריית שמונה והפגינו מול בית משפט השלום במהלך הארכת מעצרן של החשודות לא מוותרים ויגיעו גם לבית משפט מחוזי נצרת לקרוא למערכת המשפט להחמיר עם החשודות.

עוה"ד קארין לגטיוי המייצגת את ההורים " כזכור, השופט מרגלית הגדיר את הפרשה הזו כ"פרשת התעללות חמורה וייחודית כאשר כל צוות הגן (5 במספר), הפגין דפוס התנהגות אלימה ושיטתית". בשל חומרת העבירות כתבי האישום יוגשו במחוזי נצרת, ההורים לא יוותרו ויגיעו לכל מקום בו יימצאו המטפלות בדרישה למצות את הדין. זה לא הקרב שלנו בלבד, לצד מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך אנו נלחמים את הקרב הקשה של הפעוטות בכל הארץ".

שרון רוגוז'ינסקי, מראשי ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות הלאומית מסרה בעקבות הגשת כתבי האישום הצפויים נגד העובדות במעון בקריית שמונה : "מדינת ישראל צריכה לפקח על כל גן פרטי או ציבורי. כל מי שמעוניינת לפתוח גן או רק לטפל בילדים, לא תוכל לעשות זאת ללא קורס הכשרה של כמה חודשים, קורס אשר יהווה רישיון לפתיחת עסק. חשוב שכל מי שהולך לעבוד עם ילדים ידע שהוא הולך להיות משמעותי בעיצוב האישיות של הילד. אסור שילדינו יהיו הפקר".

השאר תגובה

דילוג לתוכן