fbpx

פתחו את הלב לחינוך המיוחד: בצפת נחנך בית ספר חדש

ארגון "צהר הלב" לילדים עם צרכים מיוחדים מפעיל את ביה"ס "צהר לטהר" בצפת. בית הספר שופץ ונחנך הודות להתערבות ראש העיר שוקי אוחנה שפעל להתאמת המבנה לצרכי עשרות התלמידים של הרשת מצפת ומהסביבה.

ראש העיר שוקי אוחנה ביקש מארגון "צהר הלב" להקים מסגרת חינוך בעיר למען הילדים – לאחר שסייר במהלך התקופה האחרונה במוסדות חינוך מיוחד ברחבי המדינה ובהמשך לפניות רבות מצד הורים תושבי העיר, אשר נהגו להסיע את ילדיהם למסגרות חינוך מחוץ לעיר. לבקשת ראש העיר, בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, החל ארגון "צהר הלב" להפעיל לראשונה את מסגרת החינוך המיוחד בעיר.

המבנה עבר שיפוץ מקיף במהלך השבועות האחרונים – והותאם לצרכי ביה"ס והתלמידים. במהלך הטקס, ראש העיר, שוקי אוחנה, מנכ"ל "צהר הלב" ישראל קורניק וגדי מרק, סמנכ"ל ומנהל מינהל הפיתוח במשרד החינוך, גזרו את הסרט וחנכו את המבנה הייחודי.

במעמד השתתפו הרב לייזר לזר המשנה לראש העיר צפת, מר מוטי כהן מנהל מחלקת החינוך בעיר, גב' חגית בוכניק מנהלת מחלקת חינוך מיוחד בעיר, פרג׳ פארג׳, מתכנן מגזר יהודי דרוזי במחוז צפון במשרד החינוך וכן הצוות הבכיר של ראש העיר. ישראל קורניק, מנכ"ל ארגון "צהר הלב": "ברצוני להודות לראש העיר צפת, אשר הציב את החינוך המיוחד בעירו במקום גבוה ומכובד ופעל על מנת להפעיל מערכת חינוך, לרווחת תלמידי העיר. ביה"ס החדש מעניק מסגרת רחבה ומקצועית לילדים עם צרכים מיוחדים, על מנת לסייע להם בכל הנדרש ולצעוד קדימה, יחד איתם. ילדי החינוך המיוחד בעיר יקבלו מענה חינוכי מקצועי, ערכי וראוי והודות לשיתוף הפעולה עם העירייה ומשרד החינוך – יזכו ללמוד ולהתחנך קרוב לבית".

שוקי אוחנה, ראש העיר צפת: ״הלב נרגש למראה ילדי החינוך המיוחד שזוכים היום להיכנס למבנה חדש. אני שמח שהייתה לי הזכות לסייע לארגון ׳צהר הלב׳ יחד עם ידידי המשנה לראש העיר הרב אליעזר לזר וזו ההזדמנות לברך אותם על כל העשייה למען הילדים המיוחדים. עיריית צפת תמשיך לסייע לחינוך המיוחד החרדי על מנת שהורים לא ייאלצו להסיע את ילדיהם למוסדות חינוך מחוץ לעיר. חנוכת המבנה היום זהו רק צעד ראשון ובעזרת ה׳ נמשיך לפתח את הסיוע לילדי החינוך המיוחד בכל הגילאים״.

השאר תגובה

דילוג לתוכן