fbpx

תרומה של מעל 4 מיליון דולר למכללה אקדמית בצפת – המענק ישפר את איכות הטיפול הרפואי עבור תושבי הצפון

קרן הצדקה של ליאונה מ. והארי ב. הלמסלי העניקה תרומה נדיבה של  4.1 מיליון דולר למכללה האקדמית צפת לרכישת ציוד סימולציות רפואיות למכון המתקדם ע"ש הלמסלי להכשרה וחינוך במקצועות הבריאות במטרה לקדם את הטיפול הרפואי בפריפריה הצפונית של ישראל.

המכון המתקדם ע"ש הלמסלי להכשרה וחינוך במקצועות הבריאות של המכללה האקדמית צפת יופעל בשותפות עם המרכז לסימולציות רפואיות במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, אחד המרכזים הרפואיים המובילים בעולם. מכון הלמסלי יקדם את הכשרת הסטודנטים שנרשמו לתוכניות הקיימות בתחום הבריאות של המכללה, וישמש גם מרכז הכשרה לאנשי מקצוע בתחום הבריאות מרחבי הארץ ומחוצה לה. המענק של קרן הלמסלי בסך 4.1 מיליון דולר ישפר את נגישות  ואיכות הטיפול הרפואי עבור תושבי הצפון, וימצב את המכללה האקדמית צפת כמרכז המוביל בישראל להכשרה במקצועות הבריאות.

קרן הלמסלי זיהתה את החשיבות של הקמת מרכז הוראה והכשרה של מקצועות הבריאות בקמפוס של המכללה כבר בשנת 2019, כאשר תרמה 2.2 מיליון דולר עבור התשתית האלקטרונית של המרכז שתוכנן אז לטובת תלמידי המכללה. מאז חלו התפתחויות משמעותיות  בחזון המכללה עבור המכון ותפקידו העצום כמרכז הכשרה וחינוך אזורי לצוותי הבריאות והרפואה בפריפריה הצפונית. כתוצאה מהחזון החדש של המכללה ושיתופי הפעולה שלה עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות והרפואה, העמיקה קרן הלמסלי את מעורבותה עם תרומה נוספת של 4.1 מיליון דולר לרכישת ציוד סימולציות מתקדם עבור מכון הלמסלי החדש. השותפות של המכללה האקדמית צפת עם המרכז לסימולציות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תאפשר לסטודנטים של המכללה ולאנשי מקצוע בתחום הבריאות מרחבי הארץ ומחוצה לה להתאמן במתקן להוראה והכשרה של מקצועות הבריאות המתקדם ביותר באזור.

בתגובתו למענק של קרן הלמסלי אמר פרופ' אהרן קלרמן, נשיא המכללה האקדמית צפת, כי "התרומה  יוצאת דופן של קרן הלמסלי למכללה גדלה לכדי 6.3 מיליון דולר. המכון הנושא את שמה של קרן הלמסלי יהפוך לשם נרדף להכשרה ברמה עולמית לאנשי מקצוע בתחום הבריאות בישראל. היא תציב את המכללה האקדמית צפת בחזית ההשכלה הגבוהה וההכשרה של סטודנטים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות".

סנדור פרנקל, נאמן קרן הלמסלי, אמר: "פעילות קרן הלמסלי בישראל מבקשת לשפר את  הנגישות לשירותי בריאות טובים יותר  עבור כל תושבי ישראל, כולל אלה המתגוררים בפריפריה. מתקן ההכשרה החדש לסימולציות רפואיות של המכון יועיל לא רק לבוגרי תואר ראשון במכללה, אלא יהיה זמין גם לסטודנטים לרפואה בבית הספר לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן בצפת, אנשי מקצוע בתחום הבריאות בבתי החולים ובמרפאות בצפון, בתי הספר לסיעוד ושירותי החירום של ישראל הפועלים באזור. אימוני סימולציה חדשניים ונרחבים וזמינים יותר  יובילו לטיפולים בטוחים יותר ולתוצאות רפואיות טובות יותר עבור כל צפון ישראל".

השאר תגובה

דילוג לתוכן