fbpx

100 שנים לקרב תל חי – טור מיוחד של תא"ל שלומי בינדר מפקד אוגדה 91

השבוע צויין 100 שנים לקרב שהתקיים בחצר היישוב תל חי – מפקד אוגדה 91, תת- אלוף שלומי בינדר התייחס לכך בטור מיוחד שהכין לחייליו.

גד פרנק, מלוחמי תש״ח עם תא"ל שלומי בינדר.

"השבוע, בי"א באדר, ציינו 100 שנים לקרב שהתקיים בחצר יישוב תל חי.למרות מגפת הקורונה המשתוללת בעולם, מצאתי לנכון לכתוב ולהתייחס לאחד מהתאריכים המשמעותיים ביותר לעם ישראל בעת החדשה. הקרב על תל חי, שהפך לסמל של הגנה יהודית, מהווה עבורנו, מפקדי ולוחמי צה"ל אשר מגנים על הגליל כיום, מצפן לגבורה ואומץ לב. ערכי ליבה במשימת ההגנה על תושבי הצפון. 

הקרב שהתחולל בין ערביי אל ח׳אלצה לבין מגני תל חי, הסתיים בנפילתם של שמונה מאנשי היישוב, וביניהם יוסף טרומפלדור ז״ל. בקרב זה, לראשונה מזה מאות שנים, קבוצת יהודים הפגינה את זכותה להגן על עצמה בארץ ישראל. המילים "אין דבר, טוב למות בעד ארצנו" שנאמרו ע״י טרומפלדור ברגעיו האחרונים, נחקקו בזיכרון ובתודעה הישראלית והפכו לסמל התנועה הציונית וצה״ל – הגנה עד חירוף נפש. 

להיאחזותם של המתיישבים בתל חי משקל רב בהכללת אצבע הגליל בשטח המדינה. התנועה הציונית ראתה בעמידת הישובים בגליל מופת וסמל לנכונות לעמוד ולהילחם על קיומו של כל יישוב בארץ ישראל. מאז הקמתו של צה"ל, פועלים מפקדיו וחייליו ברוח מורשת קרב תל חי.אנו ממשיכים להגן על גבולות מדינתנו וניצבים כל העת מול אתגרים בטחוניים חדשים. 

מפקדי וחיילי עוצבת ״הגליל״, מחויבים לשמור על דריכות וערנות. צבא הטרור חיזבאללה הינו אויב מורכב ואנו ממשיכים לעקוב אחריו ולפתח את הפתרונות המבצעיים הנדרשים על מנת להכריעו. כשירות מבצעית גבוהה אינה נשענת רק על המקצוע והמיומנות שאנו דורשים מעצמנו. היא נשענת גם, ובעיקר, על המסד הערכי שהניחו לוחמי תל חי לפני מאה שנים. טרומפלדור צוטט באומרו: "דור חדש, דור בני ארץ ישראל, בני חורין, עומדים על הגבול, מוכנים להקריב את נפשם על שמירת הגבול הזה". היום – הדור הזה הוא אנחנו!.

גד פרנק, מלוחמי תש״ח, לוחמי קרב מלכיה ומקימי קיבוץ יפתח, הגיע לחטיבה לספר למפקדי עוצבת הגליל ולמפקד אוגדה 91, תת- אלוף שלומי בינדר את סיפורו. בסוף היום אמר למפקד האוגדה, תא״ל שלומי בינדר שהעניק לו תעודת הוקרה – ״אתם אלו שמגנים כאן, אני מאוד מעריך את החיילים, שממשיכים לבחור להיות בשטח ולהגן, כל מה שעשינו – זה היה כדאי!״


השאר תגובה

דילוג לתוכן