"אסור להקל ראש – ההגעה לפליאוף היא לא פשוטה. אנחנו כמובן מכוונים לכך ומאמינים שנעשה זאת" – שלום חדד – ראיון

את עונת המשחקים החמישית בליגה הארצית שתיפתח ביום ראשון הקרוב תתחיל קבוצת מ.ס. דניאל צפת עם המון לחץ כי הפעם לעומת העונות הקודמות הציפיות גבוהות יותר, את זה יודעים בהנהלתה החדשה של הקבוצה ואצל המאמן, שלום ( פופי) חדד, המתחיל עונה שביעית.

פופי חדד וראש עירית צפת שוקי אוחנה. צילום: מלך גרסטל.

צפת התברכה בספונסר בדמותו של ראש העיר, שוקי אוחנה שלא רק סימן לעצמו להחזיר את הספורט בעיר לימייה היפים, הוא גם מעורה ומבין עניין ולא רק בגלל היותו ספורטאי בעבר ואב לשני כדורסלנים מצטיינים. מ.ס. צפת שהוקמה רק לפני 8 שנים  רשמה בעידן של חדד, פעמיים עליה רצופה מליגה ב' עד לליגה הארצית ומה שכעת חסר ברזומה של חדד הנושק לגיל 48 זה לסמן וי בלאומית והמשימה לא קלה כשמדובר בליגה שברובה מעומדת לפליאוף העליון, לאור ההחלטה של איגוד הכדורסל לעלות למשחקי הגמר את שמונת הקבוצות שיסיימו ראשונות לעומת 4 בשנים האחרונות.

אתה פותח עונה שביעית בקבוצה כמאמן – איך שומרים עדיין על התשוקה?

התשוקה לספורט עבורי כמאמן היא אינה פחותה מהתקופה בה שיחקתי ולדעתי אף יותר. הדינמיקה, במגרש ומחוצה לה מעוררת בי תשוקה ואתגרים בכל פעם מחדש. ככל שעובר הזמן, הרצון להצליח רק מתגבר בטח כשמדובר בעיר בה חונכתי וגדלתי.

 לא היו לכם הרבה משחקי הכנה, איפה לדעתך יהיו החוזקות והחולשות של הקבוצה העונה?

בשלב זה מוקדם להעריך חולשות או חוזקות של הקבוצה בהתבסס על משחקי ההכנה שנערכו עד כה. תאמין לי שאני ועוזרי שי קדוש השקענו שעות של מחשבה בנושא. בבחירת שחקני הסגל השקענו מאמץ רב להביא את השחקנים לא רק הטובים ביותר אלא גם שייתאקלמו חברתית.

 מה היעד של הקבוצה? בשנים האחרונות לא הצלחנו להעפיל לפליאוף – אך השנה זה לא חוכמה. הקבוצה צריכה לשאוף ליותר?

ההחלטה של איגוד הכדורסל לגרום לעניין בליגה ולהביא את שמונת הראשונות להתמודדות על הפליאוף, יצרה תחרות בשוק השחקנים ולמסעי רכש מטורפים שטרם זכורים בליגה הארצית. אסור להקל ראש – ההגעה לפליאוף היא לא פשוטה. אנחנו כמובן מכוונים לכך ומאמינים שנעשה זאת.

לדעתך הליגה השנה תהיה יותר קשה מהעונה החולפת ומי היריבות שיעשו עניין בליגה?

אין ספק בכלל. אתה צריך לדעת שעצם העובדה שבערוץ הספורט העלו את האפשרות לשדר משחקים מרכזיים בשידור חי בדומה לשידור משחקי הכדורגל בליגה א' זה אומר שהליגה מסקרנת ומעוררת ענייין. כמעט כל קבוצה  בליגה חיזקה את עצמה משחקנים מהלאומית ואף מליגת העל. אף קבוצה עדיין לא הצהירה שמטרתה להעפיל לליגה הלאומית, אך ישנם לפחות 5-6 קבוצות שמסוגלות לכך, כמו היורדת מהלאומית, הפועל כפ"ס, מכבי חדרה, הפועל עכו, כפר קאסם ומגדל העמק שבעונה החולפת כשלו בפליאוף. כמו כן ידוע לי שגם בכפר יונה מכוונים גבוה.

 איך התקציב של הקבוצה מול המועמדות האחרות לעלייה?

השאלה קצת מטעה. לנו בצפת, יש בעייה של שנים בהבאת שחקני רכש מהשורה הראשונה. גם במידה ואני אתן לשחקן רכש תנאים ושכר יותר טובים הוא יעדיף את הקרבה לביתו במרכז מאשר לשחק בצפון הרחוק. שחקנים רבים התוודעו בפני, שהזמן, המרחק ועיתים גם תנאי מזג האוויר, הם המניע לסירובם לשחק בצפת. התקציב שלנו הוא בסדר גמור, אך עדיין לא ברמות של קבוצות שזוכות לתמיכה גדולה מבעלי ממון או מחסויות של מפעלים מקומיים.

 שלושה מתאזרחים בקבוצה זה משדרג את הרמה?

בוודאי. מדובר בשלושה שחקנים שהיו בטופ של הכדורסל הישראלי, בליגה הלאומית והעל. הם נבחרו לקבוצה לא רק בגלל יכולתם אלא גם בגל הפן המנטלי והחברתי. הם התאקלמו נהדר בארץ ולדעתי אנחנו והקהל הולכים ליהנות מהם.

מה עם שחקני בית מקומיים – יש לך כוונה לתת להם דקות משחק?

יש מספר שחקנים צעירים מקומיים שלחלקם יש אף עתיד מזהיר. אחת המטרות שלי, לשלבם בסגל ואף לתת להם דקות משחק.

איך אתה מסביר שהכדורסל בצפת מתקשה להחזיר את הקהל למגרשים כמו בעבר?

זוהי המטרה העיקרית שלנו. יש לקבוצה מה לתת לקהל המקומי וכדאי מאוד שהקהל ישתף פעולה ויגיע למשחקים שלנו כי הנוחכות חשובה להצלחה. השנה אנחנו שמים דגש על פרסום ושיווק הקבוצה. כמו כן אנחנו נשתלב בחיי הקהילה כדי להיות קרובים וקשובים לתושבים והאוהדים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן