fbpx

מלכת היופי של ירושלים בצפת: הסדרה עטורת הכוכבים מצולמת בסמטאות העיר העתיקה

14 שנים לאחר שסמטאות צפת שימשו את הסרט "הסודות" של אבי נשר, שוב הסמטאות הפסטורליות של העיר העתיקה, משמשות כלוקיישן (אתר צילום) בסרט ישראלי, או יותר נכון בסדרת הטלוויזיה המושקעת והמדוברת "מלכת היופי של ירושלים" שתוקרן בחורף ב-YES.

צילומים: נטי לוי – יח"צ.

להבדיל מהסרט "הסורות" שעלילתו עסקה בצפת, עלילת הסדרה "מלכת היופי של ירושלים" מתנהלת בירושלים כשסמטאות צפת נועדו לדמות את הסמטאות הישנות של ירושלים עקב הדמיון הרב בין סמטאות עיר הבירה לסמטאות בירת הגליל, צפת. צילומי הסדרה, מתנהלים בתקופה לא קלה של מגפת הקורונה ולפי כל הנהלים. ההפקה רחבת היריעה מביאה אל המסך את סיפורם של שלושה דורות במשפחת ארמוזה, משפחה ספניולית – ירושלמית שורשית, בתקופה שבין תחילת שנות ה-20 עד שנות ה-40 של המאה הקודמת. המשפחה האמידה שזורה בסיפורה של ארץ ישראל בתקופות של כיבוש, עצמאות ושגשוג, דרך תקופות שפל ומלחמה. מתחת לפולקלור ולפסאדת ה"כבוד" החשובה כל כך במשפחת ארמוזה, מסתתר סיפורה של משפחה מסוכסכת, שבניה ובנותיה סוחבים איתם "קללה" של אהבה, אותה הם לא מצליחים להגשים.

במרכז הסדרה עומדים גבריאל ארמוזה (מיכאל אלוני), אשתו רוזה (הילה סעדה), ושלוש בנותיהם: בקי, רחליקה, ובתו הבכורה שהיא בבת עינו- לונה (סוול אריאל), הלא היא "מלכת היופי של ירושלים". מערכת היחסים האובססיבית בין גבריאל לבין לונה, עומדת בניגוד מוחלט לחוסר אהבתו לאשתו. הקנאה שחשה רוזה כלפי בתה, מעבירה אותה על דעתה וגורמת לסכסוכים עמוקים בתוך המשפחה. הסדרה מתרחשת בו זמנית בשני צירי זמן, סיפורי ההווה והעבר של המשפחה מובאים במקביל ובאופן סימולטני, ובכך מעניקים אלה לאלה משמעות נוספת, עמוקה יותר, של דרמה וגורל. דרכם אנחנו נחשפים לקהילה הספניולית בירושלים- קהילה אליטיסטית ומסוגרת הנאמנה למסורת מבית אב ולקבוצות נוספות שמתקיימות בעיר על כל צבעיה. "מלכת היופי של ירושלים", ספרה של שרית ישי לוי עליו מבוססת הסדרה, יצא לאור בשנת 2013, היה למעלה משנתיים ברשימת רבי המכר , מכר מאז כ-300,000 עותקים בעברית.

את הסדרה מביים, עודד דווידוף שיצר את הסדרה המסקרנת והמותחת של הוט "תמרות עשן" שצולמה בגולן. עוד משתתפים בסדרה: מוריס כהן, עירית קפלן, אלי סטין, מלי לוי, ישראל אוגלבו, יובל שרף ואיציק כהן. יוצרים: אסתי נמדר- תמאם, שלמה משיח, עודד דוידוף. תסריטאי: שלמה משיח. הפקה: ארצה הפקות.

השאר תגובה

דילוג לתוכן